Gallerbitning!
Som rubriken lyder så har jag ett problem med gallerbitning, min 6 månader gamla dvärgteddy Ficon har börjat med detta och jag vet Inte vad det beror på! På dagarna brukar han få springa löst i mitt rum Så han biter på gallret mest på natten fast ja har både papphus, Rymlig bur och leksaker han kan aktivera sig med! Jag vill verkligen inte Att han ska få allvarliga bettfel av detta så snälla hjälp!
med vänliga hälsningar Hanna & djuren
Han vill ut. Kan han inte få vara lös på natten också?
Jo, ska försöka det när han har blivit helt rumsren, men han är inte riktigt det ennu och så finns det även sladdar och grejer jag är orolig för :S
Kan man inte köpa någonting att ha för alla sladdar? Har inte innekanin själv, men någon annan kan nog svara på det :)
Märker du någon skillnad om du har aktiverat honom ordentligt på dagen?
Jag ska se om jag får tag i något sådant! Han biter på gallret mestadels mot morgontimmarna, han brukar få sin mat på morgonen så kan det vara så att han vill ha sin mat? Eller så kan det vara som föregående sa att han vill ut
Min innekanin är alltid som mest aktiv på kvällen och tidigt på morgonen så jag tror din kanske blir rastlös då av att sitta i buren. Ja, sladdar är superviktigt att sätta för eller få bort på något sätt.
Kaniner är nattdjur, så är inte så konstigt att han vill ut och skutta :) Tycker att sladdskydd skulle vara bra, men vet inte var man får tag på det :(
Ska försöka hitta någon typ av sladdskydd på nätet eller i djuraffären, och så ska jag köpa nya aktiveringsleksaker att ha i buren tills han har blivit ordentligt rumsren och sedan kan jag kanske börja ha honom fritt i rummet :)
#8, Tycker det låter som en bra idé med lite nya leksaker, vi får hoppas att han kan hålla sig sysselsatt :)
Sladdskydd finns tex på ikea o clas ohlson billigt.
Okej :)
Problemet har löst sig nu! Har tillverkat lite nya grejor själv av ved och kvistar och han verkar nöjd :) nu ska jag ta itu med att få honom rumsren :D
Lite sne men :)
Vad roligt det ser ut! :D