Rastlös/energifull
Pumba får vara ute flera timmar i mitt rum och skutta fritt(har inte ett litet rum) jag har kartonghus, tunnel, godisboll, pinnar, tränar lite hinderhoppning med ett hinder och tränar tricks ibland. ÄNDÅ så verkar han inte nöjd. han blir inte trött och går och lägger sig eller vill mysa, han nöjer sig inte med golvet utan vill hoppa upp i min säng och på buren hela tiden.
vad har ni framme till era kaniner så att de får aktivering så de blir nöjda och trötta??? jag kommer inte på något mer!
Va jobbigt att han verkar ha svårt att ta det lugnt..
Felix verkar vara rätt lik Pumba annars, han rejsar runt som en galning i rummet och har börjat hoppa upp på ALLT. Skrivbord, stolar, ett annat bord, sängen osv. Men, efter att han sprungit runt ett tag så brukar han alltid komma och lägga sig bredvid mig å kan ligga där länge och vila.
Jag kan tyvärr inte komma på någon mer aktivering för Pumba, men nån annan kanske har något bra förslag..
Jag hade lärt honom att inte hoppa upp i sängen men nu har han börjat igen så försöker lära om… dessutom tar han varje flyktmöjlighet han får och springer ur mitt rum(tex medan jag pluggar) och in i mina föräldrars rum eller in i min brors rum… 😕 jag hoppas han bara är inne i nån energiperiod, gulligt är det ju i alla fall😃 lite jobbigt att inte kunna plugga med honom lös bara… just nu är han i min bokhylla… och nu hoppa han upp på datorn, han ville kanske också vara med och skriva 😃
#2 Haha busunge! Jaa jag hoppas också på att dom bara är inne i nån period nu, och blir lugnare sen.. Haha. Men ja, tur att dom är söta iaf! Såg filmen på Pumba i trappen, då måste han ju göra av med en massa energi iaf tycker man. Felix har som tur är inte vågat sig på trappen än, så än så länge är nedervåningen säker.. får se hur länge till den är det. 😉
låt att skutta omkring och sådär, mitt bästa tips.😉 Sedan kan du ju tex med hoppning att ge nya utmaningar och variera hindrerna. Jag vet hur det är att ha en gaalen kanin, min är likadan, försök att göra nya saker och låt hon komma ut mycket, 😃
Kram, kram ,kram 
Vilken svår fråga! Har som sagt bara haft utekaniner, och har aldrig upplevt att de har en massa överskottsenergi. Men jag tycker du verkar vara duktig på att sysselsätta honom, så fortsätt som du gör så tror jag nog att det går över :) Är väl inte omöjligt att det är för att han är tonåring som han har så mycket energi, kan ju bara jämföra med min unghund som inte blir trött långa stunder vad man än gör.
Haha aa min mormor har haft hundar hela mitt liv så jag känner igen det där! 😃
Pumba busar på fortfarande och hoppar upp i sängen och upp på bordet och kissar och bajsar på mina skolböcker och äter mina sladdar… självklart de dyra iphonesladdarna…
Men jag kämpar på med uppfostring så att han lär sig vart han får hoppa och inte, det har ju funkat en gång så det SKA funka igen!
Det är bra med sån taktik du har, Pröva och ha aktivering med godis, Yex torulle eller aktiveringboll med godis i osv
Moppie och kaninerna, Hästen, Hunden och alla andra djur <3 Fiver <3 Pepsi <3 Luna <3 o Alla andra djur <3 <3
Haha okej tack för tipset men det har jag redan testat ^^ men just nu har jag 2 veckor utan honom för att jag rest bort men jag har bara hört bra saker från min kompis som han bor hos! :D saknar honom sååå! :(