Könsmognen
När blir teddys (honor) könsmogna?
Mina honor är 8 och 7 månader, har bott ihop med hanen stort sett hela tiden hos tidigare uppfödare. Hanen som är strax 7månader är könsmogen. Han penis såg för jävlig ut när jag kollade på honom. Särade självklart på dem och idag ser hans penis ok ut.
Nu vet ja inte hur stor skada sånt kan göra när man låter hanen få bo ihop med honor i flera månader där han verkligen parar dem, hela tiden.
Men sen tänker ja såhär. Om mina inte bär på skit bettlinjer, vilket ja befarar. Så kanske dem inte accpeterar honom vid parning. Eller bryr dem sig inte om det'?.
Hur ser man lättast när dem brunstar, all denna päls tycker ja de ser svårt ut å se.
Ni med pälsbollar borde kunna ge mig bra med tips. =)
Gi in på min profil
För att se mina kullar.
Kaniner blir ju könsmogna vid ca 6månaders ålder, så att dem bott tillsammans är ju lite knasigt… :)
Skicka meddelande med deras härstammning så kan jag ta en titt på linjerna :)
Ok! Gör set med så får ja nog snabbare svar
Gi in på min profil
För att se mina kullar.
Vad bra att du särat på dom nu, som #1 säger så blir kaniner könsmogna vid ca 6 månader. Om du vill att dom ska bo ihop i fortsättningen så får du kastrera hanen. :)
Jag vet att dem blir könsmogna vid 6månader, men tänkte mer om dem är som jättarna som blir de runt 1års åldern. Menar att ingen av dem visar att dem är könsmogna. Så tänkte att Teddy kanske blir det senare. :) Och ingen ska kastreras ännu ;),
Gi in på min profil
För att se mina kullar.
#4 Är ju individuellt också :)
Haha såg nu igår att ena va i hög brunst.. Lär den andra snart sätta igång :)
Gi in på min profil
För att se mina kullar.
Jag har haft en hane som parade hona vid 3½ månaders ålder (hanen alltså, honan var äldre)- det blev ungar…så man vet aldrig, man förstår ju då varför uttrycket "föröka sig som kaniner" finns ;)
Haha sant. Men efter som dem 3 hade bott med varandra i flera månader så undrade ja om dem va sena. :)
Gi in på min profil
För att se mina kullar.