Teddykaniner iFokus

Teddykaniner

Etikettallmänt
Läst 2031 ggr
[Nalle-]
1

Lustiga kommentarer?

Det kan inte bara vara jag som fått många lustiga kommentarer om mina teddysar jag haft? Typ folk som tar fel på ras (angora är väl det vanligaste?) eller till och med djurslag… Dela med er av de tokigheter ni fått höra! 😃

[Nalle-]
2

Det knäppaste jag har hört, var när jag hade med mig Puzzel (tror jag bestämt det var) till en kaninutställning. Sitter och klappar på henne på golvet, när det kommer förbi en man som stannar och kollar fascinerat på henne. "Vilken lurvboll!" utbrister han. "Om du stoppar en pinne i rumpan på den där, kan du ju använda den som golvmopp!". Minns inte ens att jag svarade något, blev allt för paff… 🤐

Annars är ju det vanligaste "vad är det där för nåt??". Många av mina grannar har varit övertygade om att det är hunden jag varit ute med när jag haft ut nån av kaninerna. Annat de har fått vara är katter, marsvin (ändå lite förståeligt) och hamstrar(!). Haha, så svårt ska det alltså vara att gissa sig till att de är kaniner…

Kommer inte på nåt just nu, men det kanske kommer 😉

Zakarias
0

Haha, var också på en utställning en gång . Och en uppfödare säger "Vad är det där för nåt?" och började skratta :p :)

[Nalle-]
0

#2, Haha, känner igen det! 😃

Underbarn
0

Det var en som fråga om det var en hamster jag hade i transportlådan när jag åkte tunnelbana och strax efter det frågade nån om det var en katt och efter det om det var en lejonunge. Ingen anade att det var en kanin

[Nalle-]
0

Haha, lejonunge?! 
Tycker verkligen det är helt ologiskt att man inte ser att det är kaniner, visserligen är de håriga men de har långa öron och de skuttar… Kanske inte när de är i en transportbur, visserligen. Men ändå!

Underbarn
0

Ja det är ju lite orimligt att åka tunnelbana med ett lejon xD kaninen var kanel så det var lite för färgen! Men hamster då dom är ju pyttesmå

[Nalle-]
1

Jag tror att folk blandar ihop marsvin med hamster, faktiskt. De vet inte vad som är vad! För kan ju inte tänka mig att man på riktigt kan blanda ihop en kanin med en hamster?

Änghagens
2

#4 Haha jag skrattade verkligen åt kommentaren du fått! En lejonunge var verkligen ologiskt 😃 

Min pappa pratade med Elsas bakdel i i flera minuter när hon satt i sin resebur. Han sa bla. att jag borde klippa henne för att man inte såg hennes ögon.. Sen vände hon sig om och tittade på honom. Det tyckte han var lite pinsamt :) 

Sen tror många av mina grannar att det är små hundar eller katter. Fast att dom hoppar och äter morötter 🤔

Underbarn
0

#8 vet flera hundar som äter morötter ;) bl.a. Min egna. Ja kanske är det så, marsvin är väl ok att se fel på

[Nalle-]
0

#8, Haha, snopet för din pappa! 😉 Det har jag faktiskt fått frågan om ett par gånger, vad som är fram och bak. Tja, fram är delen med nos och öron, bakdelen är den med svans….?

teddybaby
0

"Åh vilken söt liten hund!" "Men, vart är ögonen??" "Vad är bak och vad är fram?"

Den sista kommentaren har flera sagt, bland annat min mamma. Gissa om jag blev besviken på att hon inte kunde se det söta i det väldigt håriga. När de sedan började fälla pälsen och bli lejon så lät det mer "Nuuu ser man ju att det är kaniner, så söta!" :)

LisaKanin
0

Jag har fått höra "vad är det? En katt eller en hund eller…?" när jag varit ute med min Albil i sele. Inte en susning om att det är kanin 🙂.

[Nalle-]
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Igår fick jag ännu en lustig kommentar, tog ut Tiffy i hagen och då kom det förbi några grannar som undrade: "Men, var han verkligen så liten din valp?". Jag försökte hålla mig för skratt när jag förklarade att detta var en kaninunge, och att valpen var inomhus… 😃

Min lilla kaninunge, eller?

Jetaime
0

Marsvin, hund och katt har jag fått höra mest. Eller att "man kan ju inte se vilket som är fram och bak" osv :)

LisaKanin
1

#13 haha :-) jag fick också höra en ny variant härom dagen - haha det ser ut som en kanin! Det ÄR en kanin sa jag. Oj vi trodde det var en hund som liknade en kanin!

[Nalle-]
0

#15, Haha den var ny, vad rolig! 😂

[Nalle-]
0

Putt :)

[Nalle-]
0

Putt ;)

denice95
0

Har fått frågan om det är en katt jag har ute i kopplet från grannarna ;)

[thildaaaa]
0

Mamma har sagt flera gånger att han inte ser ut som ett levande djur, hon tycker att han ser ut som ett gosedjur^^

[Nalle-]
0

#19, Haha! Det verkar vara svårt det där, att se att det faktiskt är en kanin som man har i kopplet ;) Väldigt stora öron för en katt kan man tycka! 

#20, Hihi, håller med! Små fluffiga gosedjur :)

[thildaaaa]
0

Ett väldigt busigt och bajsproducerande gosedjur haha😃

[Nalle-]
0

Haha! Så sant ;) 

Idag när jag satt ute kom det förbi en granne som frågade "Är det där en angorakanin?". Jag blev helt paff över att hon var så nära! Så inte en särskilt lustig kommentar egentligen, men ovanlig för mig ;)