Teddykaniner iFokus

Teddykaniner

Etikettmin-kanin
Läst 3418 ggr
[Nalle-]
0

Presentera era teddysar!

Tycker vi startar upp en ny sån här tråd, det var ett tag sedan nu :) Så skriv en presentation om er teddykanin! 
Om ni vill kan ni följa den här mallen:

Namn: Ras: Färg: Speciell egenskap: Det bästa med kaninen: Det sämsta med kaninen: Övrigt:

Thowas
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

**Namn: MCDreamy
Ras: teddyvädur
Färg: vit blåögd
Speciell egenskap:
Det bästa med kaninen:   en av mina trevligaste hanar.  kommer alltid fram och vill bli klappad. älskar pussar och mys.
**

**Det sämsta med kaninen:
Övrigt: är som en studsboll i buren, och välter hela tiden sitt hus som han flyttar runt i hela buren.
**

Thowas
0

**Namn: Violens Corney
Ras: teddy vädur
Färg: blå wt
Speciell egenskap:
Det bästa med kaninen: en jätte trevlig kanin. 
Det sämsta med kaninen: skvätter kiss när man gör rent i buren när han är där
Övrigt: 
**

[Nalle-]
0

Kan ju presentera Taigaro lite, han är ju inte min men jag har vårdnaden av honom tills vidare. 

Namn: Nallegården's Gucci D Taigaro
Ras: Överpälsad lejonhuvad dvv. Han har lite speciell typ av päls, den är inte av teddykvalitet men ändå är den hyfsat jämn. Så ingen solklar "peking" men skulle inte klassa honom som teddypälsad heller, så lite av ett mellanting. 
Färg: S/g japantecknad
Speciell egenskap: Att han är så snäll! Man kan verkligen vrida och vända på honom hur man vill, är jättesnäll vid all typ av hantering.
Det bästa med kaninen: Att han är så go och snäll.
Det sämsta med kaninen: Det vet jag inte än.
Övrigt: Han har inte bott här på tre år, men ändå så fann han sig direkt till rätta. Kom fram till gallret på en gång för att tigga gos. Så charmig grabb!

hannis :)
0

Hoppas att det går med en kanin som jag ska få men inte har kommit hem ännu! :) Namn: Lincoln (ficon) Ras: dvärgteddy :) Färg: s/g japanwienertäcknad Speciell egenskap: vet inte ännu, måste vänta tills han krm hem! Det bästa med kaninen: troligen allting! Det sämsta med kaninen: troligen ingenting (ev pälsen :)) Övrigt: han är söt som socker, kan inte säga så mkt mer… Kommer mer när jag har lärt känna honom! :D

med vänliga hälsningar Hanna & djuren

0

Dålig kvalité på bilden dock! :/

[Nalle-]
0

Vilken sötnos! :) Du får uppdatera mer när du fått hem honom!

diamantsorg
1

Namn: Eklyckans Naomi
Ras: Teddyvädur, peking? Pappa teddy, mamma peking. Fast hon har fortfarande kvar teddypälsen, och man hoppas väl att hon kommer behålla den 😃
Färg: Vit, blåögd
Speciell egenskap: Hon älskar pellets! Hon gör allt hon kan för att jag ska ge henne det, går upp och går på bakbenen av sig själv m.m. Väldigt duktig på trix!
Det bästa med kaninen: Att hon har en sådan underbar personlighet, hela tiden ska hon vara framme och nosa, hålla på och trixa och vara väldigt social! En trevlig konstrast mot min andra kanin, som inte är så mycket för andra människor än mig :)
Det sämsta med kaninen: Det är nog att hon inte gillar att gosa så mycket, hon vill hellre springa runt och upptäcka. Men ibland när hon känner för det kan man sitta och gosa en liten stund, tills hon tröttnar på det. Sen har jag inte heller fått henne att förstå det där med att hoppa över pinnar, hon blir jätte förvirrad så fort det hamnar en pinne framför henne som inte ligger direkt när på marken. Till och med om den ligger på marken vet hon inte riktigt hur hon ska ta sig över den, haha. Hon snubblar mest när hon försöker ^^ Men så fort jag tittar bort hoppar hon utan bekymmer ca 1 m upp på en av hyllorna. Väldigt smidigt och väldigt elegant, men det funkar inte med mina hinder..
Övrigt: Blir väldigt springig i buren så fort man kommer, far fram och tillbaka och hoppar över från ena buren till andra (Har ställt ihop två burar åt henne). Och hon verkar tycka det är jätte roligt att flytta på huset, toaletten (Toalleten är också JÄTTE rolig att välta -_-) och dra ner hönätet. 

Men hon är världens bästa kanin, enligt mig <3

[Nalle-]
0

#7, vilket ljuvligt litet fluffmoln! :)

LisaKanin
0

Roligt att läsa om era fluffisar. Här kommer presentation av min:

Namn: Albin (Tummelitens Albin, från uppfödare i Mariefred. Kort efter att vi tog hem honom fick hon sjukdom i beståndet, förlorade en massa kaniner och nu verkar det som om hon har lagt ner.)Ras: Teddydvärgvädur. Mamma Peking, pappa Teddy, han är över 2 år och har inte fällt av. Pälskvaliteten är dock sisådär, lättovad med massa underull. Kastrerad och aldrig avlad på.
Färg: Vit/gul japantecknad wienertecknadSpeciell egenskap: Lätta öron som inte ligger trots att han är vädur utan står rakt ut som vingmuttrar. Gör honom supersöt och charmig tycker jag för han ser så knasigt gullig ut❤️😃.

Det bästa med kaninen: Att han jämt slickas, överallt, på händerna, benen, på min mans flint… så gosigt! 😛. Också att han är rumsren och så duktig på att gå på låda att han är frigående inne utan bur.
Det sämsta med kaninen: Att pälsen är lättovad. Vi måste borsta jättemycket och ofta och klippa honom regelbundet. Tidigare hade han också helt fel matvanor, vägrade äta hö och åt bara "skräpmat" och fick därför problem med magen. Det var ju mitt fel eftersom jag hade utfodrat honom fel, men efter ett hästjobb och ett mindre helsicke har jag lyckats ställa om hans kost och få honom att äta bra pellets och hö, så det problemet är löst.
Övrigt: Supergosig, älskar att bli klappad och sitta i knät men inte för länge och helst på sina egna villkor. Gillar att vara ute i sele. Har själv bestämt att han ska ha en "håla" under vår dubbelsäng där han har fått låda, matta, vatten och mat. Brukar "gräva tunnlar" i kartongtunnlar som vi gör åt honom regelbundet och där han jobbar tills hela botten är borta. Då får han en ny.

0

Neej, vilken sötis!

0

Älskar dom där öronen! :)

0

Här kommer bättre bild från min presentation förut :)

[Nalle-]
0

#9, Din Albin verkar så himla go, söt är han med 😘

#12, Sååå söt!

Juliamarkluund
2

Namn: Elsa! Ras: teddydvärg, med rikig Teddy-päls, hon är dock bara 10 veckor än, men hoppas på att pälsen håller sig kvar:) Färg: Svart, grå päls /ett blått öga, ett brunt öga Speciell egenskap: Världens värsta balans, och det är hur gullig som helst! Sitter hon tex och tvättar sig så tippar hon åt sidan ibland och ramlar, men ställer sig direkt upp igen, kollar sig om som att hon vill försäkra sig om att ingen sätt henne, sen fortsätter hon tvätta sig! Det bästa med kaninen: Hon är alltid så glad och nyfiken på allt och alla, kommer det någon fram till buren kommer hon fram direkt och börjar nosa, och har man henne uppe är hon VÄLDIGT energisk och ska hoppa runt överallt, utforska allt och flyga och fara och vältra sig ända tills hon blir så trött att hon lägger sig ner bredvid mig och somnar! Det sämsta med kaninen: Hon är inte mycket för att mysa, vilket jag gärna vill göra, men när hon väl är trött och kommer fram och somnar bredvid mig, då är hon mysig!! Sen kräver hon otroligt mycket uppmärksamhet, att sitta i buren i en hel dag går aldrig för sig, då blir det protester vill jag lova ;) Övrigt: Super mysig kanin som alltid håller ett öga på mig, lämnar jag tex henne i vardagsrummet för att gå in till köket springer hon efter och står och kollar på mig. Innan hon somnar måste hon också försäkra sig om att jag är i närheten! Sen har hon världens mysigaste päls, man kan ju inte sluta klappa på henne! Tror att hon börjar ändra lite färg på pälsen, hennes mamma är crème-färgad, och hennes pappa helt vit, trots detta var hon(och resten av kullen) helt svart(Elsa har vit nos då), när jag hämtade henne när hon vart 4 veckor, men nu börjar hon får ljusare och ljusare päls, magen är ljus grå och sidorna börjar bli lite crème-färgade så är det möjligt att kaniner byter färg ?:)

[Nalle-]
0

#14, jättesöt! :) Tycker inte hon ser svart ut, kanske brunzobel? Ja, vissa färger kan ändra sig när kaninen blir äldre, zobelfärger tex. Hämtade ni henne när hon var 4 veckor??

Juliamarkluund
0

Ja, på bilden var hon svart, men nu börjar hon bli ljusare :) Okej! Nejnej, skrev fel menade 6 veckor!:)

[Nalle-]
0

#16, Tycker inte hon ser riktigt svart ut på bilden heller, hon var så ljus på magen och ser brun ut i pannan :) Men kan ju vara bilden som luras!

Okej, det lät ju åtminstone bättre!

0

Himla gullig bild i alla fall! =]

[Nalle-]
0

Namn: Tallvägens Wicked Berry "Tiffy" 
Ras: Teddyvädur
Färg: Viltblå
Speciell egenskap: Att hon har så mycket energi! Full fart :) Funderar på att testa hoppa med henne, tror hon skulle tycka det var roligt.
Det bästa med kaninen: Att hon är så otroligt mysig och go. Jätteenkel att ha att göra med vid all hantering, sitter gärna i famnen och myser. Helt underbar är hon! 
Det sämsta med kaninen: Svårt att säga, har hittills inte märkt av några negativa egenskaper :) Pälsen borde bli lätt att ha och göra med också med tanke på föräldrarna. 
Övrigt: Är så glad att jag tog den här tösen trots att jag tvekade! Hon är verkligen hur go som helst.

[Nalle-]
0

Puttar :)

[Nalle-]
0

Putt igen!

poesi
1

Namn: Tuvullens Felix.

Ras: Teddyvädur.

Färg: Zobelsiames (brun?) japantecknad. Wienertecknad - blåögd. 

Speciell egenskap: Har inte haft honom så länge ännu så det är svårt att säga redan, men jag är förvånad över hur mycket han verkar tycka om att ligga på rygg, han somnar i princip varje gång jag borstar honom. Har aldrig varit med om det tidigare med någon kanin. 

Det bästa med kaninen: Att han är så himla mysig och go i famnen, men full rulle på när han är lös. Älskar att se honom rejsa runt och göra en massa glädjeskutt.

Det sämsta med kaninen: Har hittills inte märkt av några dåliga egenskaper alls.

Övrigt: Är så himla glad att jag skaffade en kanin igen, även fast jag innan sagt att jag inte skulle sedan min senaste dog. Han är verkligen helt underbar på alla sätt och vis.