Om du inte hade teddy?
Har lekt med den här tanken förr, och tänkte att det kanske finns fler som vill dela med sig av lite tankar. Om ni inte hade teddys, vad skulle ni då vilja ha för ras?
jag har provat på lite olika raser, innan jag skaffade teddys. hade både frassar, stora silver, lejonkanin, hermelin och stor rex innan. Hade jag haft möjlighet att skaffa fler djur så skulle det bli rex, gärna rysstecknad, och hermelin
Om jag skulle skaffa en till kanin nu, så kan jag faktiskt inte tänka mig något annat än en teddyvädur (i så fall dvärgteddy då, om de varit friskare, tycker de är dösöta).
Skaffade mig en dvärgvädur 2011, för jag visste inte om jag skulle orka med två teddypälsar och dessutom så var jag lite nyfiken på någonting nytt. Lova var en rolig kanin med massor av personlighet, men det slutade ändå med att hon fick flytta eftersom att vi inte alls passade ihop. Sedan dess är jag säker på att det bara är teddys som jag ska ha. Ingen annan ras är så lugn, go, social och speciell som dessa.
Tanken har någon gång nuddat vid att det skulle vara spännande med en rex, eller eventuellt en dvärgvädur rex, och kanske blir det en sådan någon gång i framtiden. Men troligtvis kommer det ändå sluta med fler teddys i stället 😉
#1, Rysstecknade rexar är väldigt vackert!
Vilka raser tycker du mest om, och varför?🙂Vilka är mest lika teddyvädurarna, och vilka liknar dom minst?
Åh, tillägg, holländsk kanin i viltgul är också riktigt fint! Suktar lite över dessa på utställningar.
Hermelin och dvärgvädur
Lten rex kanske. De är så himla fina! Men annars tror jag mest det blir omplaceringskaniner i framtiden för min del faktiskt, och då är ju rasen oviktig. Men en sak är säker för min del, inga mer långhåriga kaniner. :)
Kram Elsa
Medarbetare på Teddykaniner i fokus
Jag trodde aldrig jag skulle göra mig av med mina frasse honor. super lugna och jätte trevliga i temperamentet. som stora nallebjörnar. innan jag skaffade teddy var jag inne på att börja avla på frasse och stora silver. Stora silver är inte en så vanlig ras och otroligt vacker!! Men så fick jag hem en hel kull med teddysar från en familj som tagit kull och inte hade tid med att sköta alla. 4 vita och en havanna. det var kärlek i första ögonkastet! dessa snälla fluffiga moln till kaniner…
Började läsa på som bara den om teddys, och gjorde mig av med nästan alla kaniner jag hade som inte var teddy. ( de fick nya jätte bra hem)
Min viltgula stora rex hona blev kvar då hon är väldigt speciell i humöret, och funkar inte med alla. vet inte om jag skulle våga omplacera henne.. och så min lilla hermelin hona blev kvar. försökte sälja henne men hon bet och klöste de som kom och tittade på henne. Hon har nu en kull med en teddyhane.
Om jag inte skulle ha nån av mina kaniner, och skulle skaffa kanin så skulle det kanske bli en frasse igen. de är väldigt lik teddysarna i temperament.
annars skulle jag nog aldrig kunna sluta med teddys! har nyligen fått fram en super häftig kull med massa olika färger, och vill fortsätta se vad för färger man kan blanda och få fram
#6, Varför blir det inte mer långhårigt? Haha, jag är bara nyfiken🙂
#7, Frassar verkar faktiskt väldigt mysiga, men de är så stora! Nästan större än min hund, haha. Har bara träffat frassar på utställningar men de ser så goa ut.
#8 Dels för att jag numera knappt klarar att ta hand om pälsen, pga allergi. Har mina nedklippta och kommer fortsätta ha det så, känns därför onödigt om jag skaffar fler långhåriga när jag ändå kommer klippa ned dem. Sedan har jag även tappat mitt intresse helt för pälsvård, innan var det mer en mysig stund men nu gör jag hellre annat med kaninerna. :)
Kram Elsa
Medarbetare på Teddykaniner i fokus
#9, Vad tråkigt att det blev så! :( Jag har ju också allergi, men brukar inte vara något problem vid pälsvården. Dock finns det ju vissa nackdelar, det värsta tycker jag är vintertid, men för mig väger fortfarande fördelarna över nackdelarna. :)
Jag hade velat ha rex,franskvädur, belgisk jätte, hollänsk kanin, hermelin, vanlig dvärgvädur, belgisk hare, angora, wiener
JA jag har många favoriter! och de är väl dem jag kommer på nu finns säkert massa fler jag skulle kunna tänka mig och ha!
Åh jag kan verkligen inte tänka mig någon annan ras! Jag har varit inne på dvärgvädur för att slippa pälsen, men jag tror inte att det känns rätt. Dvärgteddy har jag varit väldigt sugen på, men så har jag också hört att de är sjuka. :(
I dag har jag bara en kanin och det är Kakan. Jag har väldigt svårt att se att jag skulle kunna ha någon annan kanin än Kakan. Kakan är otroligt speciell för mig och jag är livrädd för att han en dag dör. Jag har så svårt att tro att jag skulle kunna få ett liknande band eller relation med någon annan kanin.
Hmm, älskar alla raser med breda skallar typ. Wiener, fransk vädur o.s.v….Men jag skulle nog velat ha en Wiener, vit rödögd med rexpäls :)
Putt! :)
Har tidigare fött upp hermeliner & saknar det lite, dessa livliga energiska små bollar, men just nu är det inget jag vill satsa på igen iaf. Har även haft dvärgvädurar & korsningar, men det är inget jag är ute efter igen heller just nu. Även om framförallt min Alfred som var en korsning var den bästa & mest underbara kanin jag någonsin träffat.
Har aldrig ägt en äkta teddy så jag längtar till den 9e då jag får hem min lilla prins. Jag hoppas att det blir så bra som jag tror det kommer bli. :)
Annars vill jag gärna äga en holländare någon gång också, tycker att dom är fruktansvärt vackra.
#15, jag tror absolut att det kommer bli jättebra med din lilla! :) Håller med dig om holländare, både vackra och så verkar de så trevliga också.
Putt!