Teddykaniner iFokus

Teddykaniner

Etikettallmänt
Läst 662 ggr
hillyjson
0

Tips för tapenten, tack.

Hej :-)  Jag ska flytta till en ny mindre lägenhet och hade först tänkt att måla väggarna. Nu är det så att hyresvärden vill inte att man målar - däremot kan man tapetsera. Problemet blir då att jag vill ju ha mina små frigående men de har en förkärlek för att gnaga på tapeten. Finns det några påhittiga tips där ute? Min andra fråga är hur man kan göra så att höet inte sprids i hela lägenheten. De gillar ju att dra ut höet ur hållaren och sedan fastnar det i teddyvädurens päls och hon drar ut det överallt. Så tips på ngn bra höhållare kanske. Har funderat på att klippa ner henne ordentligt men hon är ju så fin i sin päls.. .Tack för svar!

ägare till Charlie (liten rex) och Sydney (teddyvädur) :)

LisaKanin
0

Där min gnager på tapeten sätter jag kompostgaller mot väggen och sätter fast ena kanten bakom någon möbel. Om dina gillar tapeter är det risk för att man får klä in hela väggarna med galler men det går ju det också om inte lägenheten är för stor 👍.

Höet har jag samma problem med men det finns höhäckar att köpa eller kanske man kan tillverka själv där de bara får ut lite i taget och inte drar ut lika mycket. Typ sån för frigående kaniner: http://www.plueschnasen.de/heuraufen-heutuerme/heuturm-gross-mit-rueckwand.html