Teddykaniner iFokus

Teddykaniner

Etikettallmänt
Läst 2016 ggr
Maggie Magonilia
0

Dvärgteddy

Hej! En kompis till oss har köpt en dvärgteddy till sin dotter. Jag vet att det är en helt annan ras än teddyvädur. Men hur är dvärgteddyn som ras? Innan vi köpte vår teddyvädur så hade vi en lejonkanin. Vi upplevde honom mycket livligare än teddyväduren. Har sett att många föder upp både dvärgteddy och teddyvädur. Vad är er erfarenhet av rasrna? Mvh madd

[Nalle-]
0

Jag har inga egna erfarenheter om dvärgteddyn, men som jag har förstått det så ska de vara livligare än teddyväduren. Tycker det verkar vara svårt att få tag i en dvärgteddy som dels verkligen är teddypälsad (har sett dåligt pälsade lejon som presenteras som dvärgteddys…) och dessutom inte bär på några defekter (som bettfel). 

Storkebodas här på sajten födde upp dvärgteddys, hör av dig till henne om du vill veta mer :)

Storkebodas
0

Jag föder inte upp längre, och tyvärr måste jag säga att det är i princip omöjligt att få tag på en som både är teddypälsad, har ett bra temperament och kommer från defektfria linjer. Så du kanske får börja titta på andra raser. :/

Kram Elsa

Medarbetare på Teddykaniner i fokus