Teddykaniner iFokus

Teddykaniner

Etikettpälsvård
Läst 2715 ggr
Jetaime
0

Fäller era kaniner?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mina kaniner fäller som små tokar just nu! Man ser det extra tydligt på Skruttis som är Teddy! Man kan iprincip bara sitta och dra lösa tussar eller kamma och kamma hur mycket som helst!

Fäller era kaniner och just nu?

Kolla vilken snygging! ;)

Jetaime
0

Här kommer en till bild på honom så ni kan få se hur snygg han är! :)

Underbarn
0

Mina teddykaniner fäller sällan, de jag har haft. Den jag har hemma nu fäller ingenting men hon är bara 6 månader.

Mina lejonhuvade fäller typ aldrig någonsin och min korthåria fäller ironisk nog mest av dom alla tillsammans. Han fäller nu på hösten ENORMT mycket, jag drar av stora tussar och i buren ser det ut som att en halv kanin ligger där av päls haha.

[Nalle-]
1

Han är så fin! Men oj vilken enormt tokig fällning ;) 

Lillan fäller ingenting nu, men hon är ju bara runt 4 månader och har inte tappat bebispälsen än. Ser inte fram emot när ungdjurspälsen kommer nu mitt i vintern, usch! 

Puzzel fällde i stort sett hela somrarna, haha. Här hade hon fällt i ansiktet (tror jag klippt lite också) och mitt på ryggen.

[Nalle-]
0

Måste bara visa skillnaden, här var hon fullpälsad (och jätteskruttig, haha!)

[thildaaaa]
0

#3 vad är det som är jobbigt med ungdjurspälsen? har hört att det är bäbispälsen som är jobbigast att sköta? :o

Zakarias
0

# Ungdjurspäls och bebispäls är i princip samma sak :) Bebispäls är bara ett slangord :)

[thildaaaa]
0

"och har inte tappat bebispälsen än. Ser inte fram emot när ungdjurspälsen kommer nu mitt i vintern, usch!" 

tolkade det som att ungdjurspälsen kmr efter?^^

[Nalle-]
0

#5, jag tycker alltid det är som värst runt halvåret, antagligen är det då som de håller på att byta ut pälsen. Då har jag behövt borsta nästan varje dag, annars blir det helt hopvaddat! Fram tills dess brukar inte pälsen tova :)

[thildaaaa]
0

#8 aha okej! :)

Zakarias
0

#7 Jag tycker då att det inte är någon skillnad, mina har haft bebispäls, typ mjuk och ganska tunn. Sen växer "ungdjurspälsen" fram, tjockare och mer tovningsbenägen. Sen ska dem fälla bort det och vuxenpäls ska växa ut.

[Nalle-]
0

Håller med Zakarias :)

[thildaaaa]
0

och de brukar "byta" vid ett halvt års ålder…? :)

[Nalle-]
0

Ja, runt ett halvår skulle jag nog säga :) Och lite olika på hur länge det håller på.

[thildaaaa]
0

#13 #10 okej tack så mycket! :D

sotlynx
1

Har precis kommit in efter en städabur-klippaklo-och-kammafällpäls-sejour med Jetáimes What Doesnt Kill you… OMG. Fäller?!? Hela jag har päls!!! Vit, tjock och ullig päls på hela kroppen, i ögonen, i näsan, i munnen!! Så, ja, mina kaniner fäller.. Mycket!

Jetaime
0

#15 Haha.. uh! Samma med Nessa, sån päls som sätter sig överallt! 😃

erilas
0

Men samma här😂…päls precis överallt har jag också när jag har borstat han eller håller han! 🤪