Teddykaniner iFokus

Teddykaniner

Etikettbur-och-aktivering
Läst 4496 ggr
Maggie Magonilia
0

Kanin "stall"

Hejsan! Vi har börjat planera för att bygga om vårt förråd till "kaninstall". Vi tänker att vi vill ha stora platsbyggda burar, förvaring, ett bord där man kan fixa med kaninen. Skulle ni vilja visa bilder hur ni har det, tips, ritningar mm. Jättetacksam för hjälp.

Underbarn
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är mitt "kaninstall" med "boxar" på golvet, platsbyggda. 3 st från början på 110x100cm men nu är det två, en 110x100 och en 110x200. Samt en utebur 130x70 och tre inneburar på hyllor.

Underbarn
1

Underbarn
2

Det här var från när allt var nygjort, 2012. Lite färg är borta och slitage så där, och det är transporter och grejer på översta hyllan istället för burar eftersom jag har färre kaniner nu.

Maggie Magonilia
3

Tack för bilderna. Så fint. Har ej tänkt på boxar, men det är ju Perfekt. Vad har du för underlag i boxarna. Vår förra kanin var hane och han var rumsren Men nu har vi en hona och hon är inte rumsren Hur vi än gör. Kissar och bajsar överallt. Tack igen för hjälpen

Zakarias
1

#4 Tänk dock på att göra ganska höga "boxar" :)

Maggie Magonilia
1

Här tipsade de om en fin utegåärd till kaninerna i trädgården. http://www.dr.dk/tips-fra-dr/tips-og-raad/oenskehaven/kaningaard.htm

[Nalle-]
1

Jag blir så avundsjuk på er som kan förvara era tussar inomhus på vintern! Det ser jättefint ut #1 :)

#6, Vad mysigt det ser ut!

Underbarn
1

Jag har först plast (för att skydda träet under) sedan spån över hela. På bilderna har jag bara spån i toalådan och halm i husen men de kaniner som bor där nu är inte rumsren för fem öre så jag har spån, tömmer hela då och då. :) plasten har dock vissa kaniner rivit upp och gjort hål i (ungar som jag haft förr) men när det bara har varit vuxna har de inte rört den. Skulle annars vilja haft plast sen någon form av gummimatta (typ som man har i bilar av något slag) och spån där de kissar. #7 det är lika kallt där inne som ute men det är iaf skönt för det är dragfritt och regnar inte in. Ett måste nu när man blivit bortskämd! Särskilt om man har flera kaniner :)

EmelieSofia
1

Såhär ser det ut hos mig :)

EmelieSofia
1

Nu är ju mitt ett riktigt "stall" iofs.

EmelieSofia
1

Det är väldigt skönt att kunna gå in och sätta sig hos kaninerna. De blir också väldigt lättstädat när det är så stort.

[Nalle-]
0

#8, Jag kan tänka mig det! Att slippa både drag och fukt, låter underbart trots att det är kallt ;) 

#9, Vad fint dina små har det! :)