Teddykaniner iFokus

Teddykaniner

Etikettallmänt
Läst 547 ggr
[Nalle-]
0

Din första teddy?

Vilken var din första teddykanin? :) Hur kom det sig att du skaffade just en teddy? Berätta!

[Nalle-]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Då börjar väl jag ;) 

Kom i kontakt med teddyväduren första gången 2008, om jag inte minns helt fel. Det var genom kanin.ifokus och jag följde dessa ljuvliga små fluffmoln och såg hur de blev allt mer populära. Och som jag ville ha en egen! Dessvärre så ville inte mina föräldrar ha fler kaniner, och så var det inte mer med det innan 2010 då min dvärgvädur gick bort. Jag tyckte det var så tomt utan kanin, så jag började leta uppfödare och kullar väldigt tidigt men med väldigt få resultat. Ungar dog, honor gick tomma… Men så till slut kom jag i kontakt med Ljustadalens kaningård och tingade min allra första teddyvädur, en japantacknad wienertecknad hane med blå ögon. Han hette Yuki och var verkligen helt underbar :) Men när han bara var ett halvår gammal fick han bettfel, och jag tog bort honom bara ett par månader efter det. 
Har haft ytterligare 3 teddysar efter Yuki och jag kommer aldrig att byta ras. Samtliga är/har varit helt underbara; tillgivna, mysiga och så enkla att ha och göra med. 2011, tror jag det var, skaffade jag faktiskt en dvärgvädur men vi klickade inte alls så hon fick flytta efter bara ett halvår. Så jag lär nog inte testa någon annan ras igen!

poesi
0

Yuki var så himla fin & mysig. <3

[Nalle-]
0

#2, Han var ju det ❤️ Har fortfarande kvar bilderna som du tog på honom de första dagarna, så söt han var!