Teddykaniner iFokus

Teddykaniner

Etikettpälsvård
Läst 966 ggr
poesi
0

Lite olika råd & tips

Hej på er!

Jag har haft en pekingkille (melvin) förut (trodde länge att han var teddy men han fällde av när han blev äldre) & nu om lite mindre än en månad får jag hem en liten teddypojke. 
Men eftersom det var några år sedan min älskade Melvin flög till kaninhimlen så har jag inte kvar sakerna från honom. 
Har bara haft korthåriga kaniner sedan så jag behöver köpa borste/sax å så, kan ni rekommendera några speciella? 

Och jag ska ha honom inomhus och tanken är då att han ska få ha en matta i sin bur och sen en toalett. Tror ni det blir bra med toalätt där då, eller har ni nått annat tips? 
Kommer ihåg då jag hade Melvin att jag inte alls tyckte om att ha spån till honom för det fastnade så mycket i pälsen, men kom inte ihåg vad jag använde istället. 

Kommer väl skriva mer här sen om jag kommer på några fler funderingar. 🙂

Jetaime
0

En rättså fintandad kam och en karda är allt som behövs (sen kan man vara lika överdriven som jag och ha allt annat också) 😃

Matta i buren och toalätt i lådan har funkat super för mina kaniner jag haft inne :)

Jetaime
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Detta har alltid varit min viktigaste verktyg till mina kaniners pälsar :)

poesi
0

Tack finaste Hanna! Var ungefär nått sånt jag hade till Melvin också, plus en massa annat men har för mig att mkt av det jag köpte då var onödigt så det räcker nog kanske bara med det där som du säger.. till att börja med iaf. 🙂

Jetaime
0

#3 Jo precis :)

[Nalle-]
0

Håller med Hanna, kam och karda är väl egentligen det enda som behövs! Eller jo, en sax är ju också bra ;) Jag har kam och karda från djurmagazinet till katt, och så en sax till hund.