Teddykaniner iFokus

Teddykaniner

Etikettoff-topic
Läst 1641 ggr
[Nalle-]
1

Era andra husdjur?

Har ni fler husdjur än era teddysar? Kanske andra kaninraser? Eller helt andra djurslag? :)

[Nalle-]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här hemma bor det, förutom lilla blå, två hundar :)

Ena hunden heter Hugo. Han är 6 år gammal och en blandras mellan diverse småhundar, påminner främst om en lhasa apso. Jag brukar kalla honom för världens lataste hund, för skulle Hugo bestämma vill han helst ligga i soffan hela dagarna ;) Till skillnad mot alla andra hundar jag träffat blir han inte glad heller när man tar fram kopplet, utan han springer snarare åt andra hållet. Han är en rätt speciell hund, men världens bästa ändå såklart!

[Nalle-]
0

Och så har vi min hund, en storpudel som heter Asko :) Han är i nuläget 6 månder gammal och blir vildare för varje dag som går! Han är otroligt mattesjuk och vill gärna sitta i knät, trots att han börjar bli lite väl stor för det. Asko ska bli min framtida lydnadsstjärna, är det tänkt ;)

Zakarias
0

Mina föräldrar har kennel, så det bor 4 hundar här hos oss förutom mina kaniner. Vi har fyra tikar (två karelska björnhundar, en finsk spets och en jämthund)

Vi har ungefär 1 kull per år, men det beror på. Vi stället ut och jagar med våra hundar. Många säger att jakthundar är osociala och tråkiga, men mina hundar är tvärtemot jättemysiga och sociala.

På bilden nedan är min hund Meja (vänster) och Nyyti (som tyvärr gick bort för 3 år sedan❤️)

Jetaime
0

Jag äger även en birmagosse (Ozzian) på snart 11 år, och en australian shepherdtjej (Zuki) på lite drygt 14 månader. Och familjen har en labbe på strax över 8 år (Selma).

Kaninerna som bor här är en teddyvädur (Skruttis), en lejonhuvad kanin (Årissa) och en korsning mellan lejonhuvad dvv- angora/vädurskorsning (Nessa).

Här har vi en bild på Zuki och en Teddy som jag haft (Hon finns tyvärr inte längre).

Jetaime
0

Här har vi katten, Ozzian.

[Nalle-]
1

#3, Vilka fina! Jag håller med dig om jakthundar, vi har haft finnspets i släkten sedan innan jag föddes tills för bara ett par år sedan. Maken till goa hundar finns inte! De användes till jakt på hösten, resten av året var de familjehundar. Vad mysigt med kennel! 

#4, Zuki är ju så fruktansvärt fin :) Har inte vågat ha min Asko i närheten av kaninen, han är så våldsam haha… Han vill jättegärna vara med och leka med henne, men tror inte det skulle sluta väl!

Jetaime
0

#6 Zuki har fått vara med mig och hjälpa till med kaninerna sen hon kom hit, men hon har aldrig varit brutal eller försökt gå på eller skada dom. Hon är så försiktig :)

[Nalle-]
0

#7, Vad skönt att det går så bra! :) Tror aldrig att Asko skulle skada lillan med mening, men han har ingen direkt koll på hur stor han är så jag har inte vågat lite på att han skulle vara så försiktig ;)