Varför valde du din kanin?
Vad var det som fick er att välja just den kanin/de kaniner ni har? :)
Nalle valde jag för jag smälte när jag såg en kull med blå ögon. Han är dvv vit bö. Och han var den enda som var tillgänglig för de andra var fortfarande lite små tyckte uppfödaren (7 veckor).
Leo valde jag för han var så extremt söt och fluffig i djuraffären… ja haha impuls för 5.5 år sedan.
Rania valde jag för jag tänkte att hon skulle bli en bra avelshona med rätt anlag (hon är blå och har anlag för brunt vilket jag ville ha)
Sola valde jag för hennes andra kullsyskon var hanar, och hon var brun/gul vilket jag ville ha. Min egen uppfödning så jag ville också låta henne stanna för att se hur hon utvecklades. Otroligt fin päls hos föräldrarna.
#1, intressant att läsa :) Har faktiskt aldrig köpt en kanin på impuls, men det kan ju bli nog så bra.
Det är inte svårt att tänka sig varför jag valde Tiffy, viltblå har alltid varit min favoritfärg på teddy (åtminstone sedan jag såg Tiffys far Puss för första gången) och hon var så söt att det inte gick att motstå! Var dock velig om jag verkligen skulle skaffa mig en till kanin, men jag kunde ju inte hålla mig. Hela den kullen var verkligen jättefin, men jag klickade helt med lilla blå som glatt skuttade upp i mitt knä första gången jag träffade henne :)
När jag skulle köpa en kanin för tre år sedan hade jag spetsat in mig på en madagaskar hona ur en kull hos en kompis. Sen kom jag dit, träffade alla ungarna, och blev kär i en helt annan bebis i kullen. Han hette Håkan, var minstingen och alla tyckte att han var den fulaste. (Han är svartbrokad och har lite utstående ögon, så min bror säger att han ser ut som en ko med hönsögon, haha) Men han fick följa med mig hem och sedan dess har det bara varit kärlek!
Ett år senare skulle han få en kompis. Jag köpte Elsa (Teddytassars Donna), det gick inte att motstå en 9v gammal teddybebis! Och då fastnade jag helt för teddysarna!
Alfons (Möllans Galvin) köpte jag av en tjej i Helsingborg när han var 6 månader gammal. Världens charmigaste lille kille var han då och är han fortfarande. Jag fastnade mycket för hans färg, svart/gul japan/wiener. Hur söt som helst.
När jag köpte Findie (Violens Findie) skulle jag egentligen köpt en annan hona av Annika, men den honan blev tyvärr sjuk när hon var dräktig och gick bort. Väldigt tråkigt.. R.I.P Tussie. Sen skulle jag köpa en annan hona, men det blev inte heller av. Till slut blev det att jag köpte Findie, det var nog meningen att hon skulle komma till mig. Hon är helt underbar och passar in i gänget superbra! Världens goaste kanin och en väldigt duktig mamma. Jag är glad att det blev hon som flyttade hem till mig.
❤️
#2 Ja men det har jag (då, för snart 5 år sen.) Tanken var att köpa hem en viltgrå hermelin hane/hona, men det fanns inga till salu på utställningen! Då fick Nalle hänga med hem :) Samma dag, medan utställningen pågick gick jag in i djuraffären i närheten, bara för att titta. Då såg jag Leo, värsta fluffet! påminde om teddy (jag hade inga teddys då men hade upptäckt dom på internet) och jag köpte han, trodde det var en hona, men en månad senare visade det sig vara en hane, han fällde och blev väldigt korthårig också. Han såldes. 2.5 år senare köpte jag han igen för ägaren skulle flytta till Australien :)
Vi hade en lejonkanin spm tyvärr hastigt lämnade oss. Min dotter och jag var såklart jätteledsna. Denna gång läste jag på innan vi skulle köpa Kanin och blev förtjust i teddyvädur. Kollade runt Och hittade en hona tillslut hos Änghagens. Åkte och hämtade hemm världens bästa Maggie Magnolia. Hon blev den bästa överskningen När min dotter fyllde sex år. Nu är Jon en i familjen. Ljuvlig i sinnet. Lekfull, nyfiken och kelen. Nu har vi några mÅnader snare redan börjat Planera för fler och kull kommer tas när Maggie Har åldern inne. Trevlig helg alla!