Vad gör era teddysar unika?
Har era teddysar någon egenskap/någonting dom brukar göra som är lite annorlunda?
Puzzel var rätt rolig, hon tyckte det var jättetrist att vara ute i hagen själv. Om hon var tvungen att vara det satt hon och tjurade eller stod och spanade efter mig, och när jag kom och satt mig med henne hoppade hon upp i mitt knä och ville inte hoppa ner. Hon var så mysig ❤️
Min är omöjlig att ta kort på. Nä jag får nog beskriva det på ett snällare sätt… hon är livlig glad och nyfiken! Älskar att hoppa runt och utforska (såvida det inte finns mat just där hon är för då tar det stvärstopp). Hon gillar att smaka på allt vare sig det är ett salladsblad eller ett finger, lite svårt att se vad det är man ger henne då all päls hänger ned framför ögonen! Men det jag mest har lagt märke till över är att hon är väldigt lugn, då det ´var strm här för ett tag sedan oh åskan slog ned bara en bit bort blev jag orolig över att kaninerna var rädda så jag sprang ut och kollade men hon verkade inte det minsta brydd :)
Roliga beskrivningar! Jag vet inte hur jag ska beskriva Kakan i ord egentligen. Han är så otroligt närvarande i sitt sätt. Han liksom bryr sig inte om andra kaniner eller andra djur, däremot så är han väldigt närvarande när människor är i närheten. Kakan tycker om att leka lekar och är väldigt lättlärd. Han tycker väldigt mycket om att springa efter mig. Som en liten hund skulle jag beskriva honom.
#1, Hon låter riktigt härlig! :) Och det där med kort kan jag nog hålla med om, vissa teddysar jag haft har varit sjukt fotogeniska och andra har inte alls blivit lika bra på bild.
#2, Kakan verkar vara så himla mysig!
#3 Åh, det är han! Han blir lätt en favorit hos folk. ^.^
#4, Vad roligt!
Skruttis är sådär dumsnäll och alldeles för korkad för sitt eget bästa! Toksnäll och underbar (fast det är nog rätt typiskt för alla teddysar!)
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
#6, haha åh vad söt han är!
#6 Jättesöt! Vem är hans föräldrar? :)
#8 Brunnike "Bullen" (holländsk import) och Tussilagons Fluffy Cutiepie "Pajjen"
#9 Jaha….den kullen vart jättefin!! 😃
#10 Hade även brorsan ett tag (Veritas Lux Mea) Men ha flyttade till Tarja senare :) Han var riktigt snygg!
#11 Så himla fin! Synd att inte tussilagotussar "tillverkas" längre :(
Ursäkta att jag kom av mig lite på ämnet här 😇 Här är min kull efter Tussilagon´s Reason To Believe och Tussilagon´s Here I Go. (aka, Billie och Hoffa)
#13, åh, minns hur sugen jag var på en tuss från den kullen… 😃 De var verkligen fina!
Har ju inte lärt känna min lilla blå så jättebra än, tycker de utvecklas så himla fort i den här åldern så mycket brukar kunna hända. Men hittills är hon helt klart den livligaste teddy jag har ägt, inte så mycket lunkande utan det ska vara full fart ;) Samtidigt som hon är så himla lugn och snäll vid all hantering. Det bästa av två världar!
det som gör Lova så speciell är att hon verkligen har en stor personlighet! vill hon något så visar hon det, totalt orädd, går med på det mesta utan problem ja hon är verkligen väldigt rolig och unik! hon är är väldigt nyfiken och ska alltid undersöka allt vilket jag tycker är kul! hon ska upp i soffan även om det är 5pers i soffan, upp på möbler, i sängen, på toan ah hon är över allt haha! :)
#15, Åh vad fin hon är! :) Liknar sin farmor (Bullen) tycker jag, verkligen jättefin. Haha, vad rolig hon låter!
Jag vet inte om det är så unikt för kaniner men Albin vill bestämma hur vi möblerar vårt hem. Han är ju frigående förutom halva vardagsrummet och dotterns rum som han inte får vara i, men i övrigt är nog hela lägenheten hans revir. På dagarna bor han mest under vår säng där han sitter och trycker i sin lilla "håla", en plats han valt själv, och på kvällarna kommer han ut och "kvällsbetar" i vardagsrummet och "gräver tunnel" i sina kartongtunnlar som han demolerar tills han får en ny.
Nåväl, han har ingen bur alls längre utan bara toalådor och ett par krypinhus och ett hus med "balkong" där han kan vara på taket i vardagsrummet. Fast han har så mycket plats, så ställer jag då någon möbel vid någon vägg där han inte behagar ha den, så börjar han gräva och böka och ska absolut flytta på den. Jag har fått förstärka en byrå med metallkanter bara för att han skulle flytta den. Han ska kunna gå under alla möbler och längs väggarna har han bestämt.
Annars är det väldigt gulligt att han alltid går och "lägger sig" samtidigt som vi, när vi går in i sovrummet från vardagsrummet vid 12-snåret lubbar han alltid efter och "lägger sig" under sängen han med. När han är sällskapssjuk brukar han slicka oss på fötterna när vi sätter ner dem i golvet från sängen.
En sak till jag kom på är att när man är ute med honom i sele och det kommer en katt eller något som skrämmer honom, så hoppar han upp i mitt knä! Där är det tryggt. Sötnosen ❤️
En liten bild på hur han bor hos oss… eller är det egentligen vi som bor hos honom i en kaninhåla/bur…? Ibland undrar man 😃Buren på bilden är hemma hos särbon, där har vi en bur kvar men den står alltid öppen.
#16 Ja det gör hon nog lite! dock nerklippt nu men pälsen håller äntligen på att växa ut igen! Dock växer pälsen på ryggen väldigt långsamt, så längtar gör mycket tills pälsen är helt utväxt igen! 😃