Teddykaniner iFokus

Teddykaniner

Etikettmin-kanin
Läst 775 ggr
torsölotta
0

vår Maja

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej. Vi har skaffat en liten Maja. Föddes 5/6 i Tibro. Jag undrar nu om hon är en teddy kanin. Jag har nämligen tappat bort kontaktuppgifterna till uppfödaren och när vi köpte henne var vi inte så intresserade av vilken ras hon var. Bara att hon var så ljuvligt fin. Våran sexåring behövde en kompis att ta hand om men jag är minst lika förtjust i henne. Just nu så undersöker hon undersidan av soffan och testar att gå ut lite på det hala golvet. Läskigt men spännande. Kommer och kollar lite emellanåt att jag sitter kvar och så får jagven liten kelstund. Att nan kan tycka så mycket om en liten kanin kunde jag inte föreställa mig innan hon kom.

[Nalle-]
0

Kaniner är verkligen trevliga djur, grattis till nytillskottet! Hon är verkligen jättesöt 😃 Jag skulle tro att hon inte är en ren, men det är svårt att avgöra från bilden. Har hon jämnlång päls överallt, eller är det mer runt huvudet? Det knepiga med teddypäls är också att ibland kan den fällas när kaninen är allt från ett par månader till två år, och de kan då bli "lejon" med kortare päls på ryggen men längre på sidorna och runt huvudet. Vi har en artikel här på sajten om just detta, ska se om jag kan länka den!

torsölotta
0

Åh tack. Nä hon är nog inte en ren teddy. Nu när jag har läst på lite så måste hon vara lejon oxå. Hon är himla härlig hur son helst. Tack för svar och länkar. Kommer nog hänga här ibland. En ruktigt bra information srik sida. Mvh Lotta