Teddykaniner iFokus

Teddykaniner

Etikettoff-topic
Läst 596 ggr
[Nalle-]
0

Godkväll 8/9

Vad har ni gjort idag? Och vad är era planer för kvällen? :) 

Jag har varit på brukshundklubben med valpen en sväng för att kolla på hundar, han fick leka lite med en puli och en blandras också och det var förstås jätteroligt. Sen har jag pluggat - tog en paus efter middagen för att gå ut och vara med Tiffy ett tag, hon fick vara ute och skutta ett tag, sen klippa klorna och borstas. Klippte ner ett par grenar till henne också så det var en nöjd kanin som jag lämnade i buren när jag gick in igen. Nu ska jag plugga ett tag till sen ska jag slappa resten av kvällen!

Jetaime
0

Jag och Zuki var ute och spårade på förmiddagen! Superfint spår :') Hon var övertaggad och gick superfint!

Sen eftersom jag är lite halvkrasslig och Zuki har varit halt så har vi mest vilat och kollat på The Big Bang Theory… Tills jag fick ett ryck på kvällen att gå ut och fixa med min kaninbur. Då jag endast kommer att använda två burar till hösten så har jag gjort om kaninernas lägenheter, istället för en 2:a och en 1:a med sovalkov, så har dom nu fått varsen 3:a! Så Nessa kommer bo på nedersta våningen och Årissa och Skruttis i mellersta och sen har jag dom små facken där uppe i reserv/till förvaring. Så kaninernas bostäder när dom flyttar in har nu mått på 250x70cm, pretty good! (När jag säger flytta in så menar jag i uteburen, då dom bor på gräset nu i gräsburar!)

Senare mot kvällen steg febern igen och jag har mest varit sängliggandes sen dess. Gick och la mig för två timmar sen ca, men bara legat och svettats, frusit, svettats, frusit, och yrat lite. Blir nog att ringa doktorn imorgon. *ogilla*

[Nalle-]
0

#1, så himla lyxigt! Har också funderat på att öpnna upp min bur så lillan får två fack i stället för ett, men har inte riktigt tagit mig för… 
Hoppas du börjar bli friskare nu :)

Jetaime
0

#2 Kommer bli superbra för dom sen när dom flyttar "in" med lite större plats! Kan lika bra använda den om den ändå finns. :)