Hoppning!
Hej! Min dotter vill gärna prova på kaninhoppning. Hoppar ni med era teddyvädurar? Har kollar runt lite och i Helsingborg har De hoppning på söndagar. Ngn som går där? Hur gammal ska kaninen vara? Våran Maggie magnolia är fyra månader. Tacksam för information
Hej!
Roligt att ni funderar på kaninhoppning :) Har hoppat lite på skoj med de teddysar jag har haft och de har tyckt att de varit riktigt roligt, även fast de kanske inte var jätteduktiga på det.
Nu minns jag faktiskt inte hur gammal kaninen bör vara innan man börjar hoppa, men det kan faktiskt vara 4 månader? Du kan kika in på kaninhoppning.ifokus, säkert någon som vet där!
Tycker ni ska fara dit och kika, måste vara jätteroligt att träna hoppning tillsammans med andra! :)
För att kaninen ska få tävla ska den vara minst 4 månader^^ Rekommenderar verkligen att ni börjar med kaninhoppning, jätte kul för både förare & kanin. Här är en klubb som kanske ligger nära er? http://www.skaneskaninhoppare.se/
HAHAHAHAHAHA…..
Min Je taimes Mirijam var svår och elitklassad innan hon dog. Fast jag var tvungen att klippa henne ofta, annars tvärvägrade hon hoppa. Skånes kaninhoppare har träning i klippan varannan tisdag och givetvis ska ni komma dit och testa! 4mån ska kaniner vara för att få tävla, men koppelträna och hoppa lite försiktigt kan man göra tidigare om kaninen är frisk och muskulös. Välkomna! / Annika J
Tack för alla svar. Vi har varit i Helsingborg och provat. Funderar på att även besöka Skånes kaninhoppare. Det är längre att köra. Men vi har varit i hbg två Ggr nu och där har bara varit vi och en till. Maggie har hoppat några hinder men är inte så Intresserad, och vi kan ju inte än hur vi ska Göra. Men det är kul att komma iväg och Göra något tillsammans. Med vänlig hälsning, madde
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag hoppade också med mina teddysar :)
Här har vi en liten film på Billie när hon hopptränar här hemma!
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Wow, ser underbart ut. Hoppas vi kan lära oss så vi får Maggie intresserad. Har ni tränat i klubb?
#6 Jag var medlem i skånes kaninhoppare tidigare :) Blev dock inte så mycket träningar med klubben för min del då alla träningar låg alldeles för långt bort och jag hade inte körkort eller föräldrar som ville köra mig. Men vi brukade ha träningar hemma hos mig osv. ;)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Den här lilla fröken tänkte lite mer och sen agerade ;)
Tävlar för Skånes kaninhoppare!