Godis till kanin
Hej! Vad ger ni era teddysar för godis ? T ex när ni vill locka kaninen , eller belöna den osv ? Vad finns det som dom tycker är riktigt riktigt gott :) ?
Banan! Innehåller mycket socker så ska inte ges för ofta, men det har alltid varit mina kaniners favoritgodis :) Man kan torka själv också i ugnen, men mina uppskattade färska mest.
Annars de flesta olika grönsaker, maskrosblad, pellets… Mina kaniner har alltid varit matglada, de uppskattar det mesta 😃 Finns en artikel här inne också om kex till kanin som man kan göra själv, kan ju vara värt att testa!
Min teddy verkar inte va så matglad när jag ska belöna henne. Därimot om jag lägger de i hennes bur så äter hon banan osv .
Är hon i buren även när du försöker belöna henne? Annars var min första tanke att hon tycker omgivningen är så spännande att hon inte riktigt kan slappna av och äta utanför buren :) Spånar bara.
Min kanin tycker pellets är supergott att äta, ger henne alltid det som godis ^^ Fast har förstått att dom flesta kaninerna inte tycker att pellets är det godaste dom någonsin smakat här i världen, så kanske inte det bästa godiset för din :)
Min lilla Zac gillar äpple, svartvinbärsblad, pellets, morotsblast, torkade brännässlor, banan, fänkål och massor av annat eftersom Zac är väldigt matglad😉
#5, Har aldrig testat att ge fänkål (inte ens säker på vad det är?)! Måste jag testa ;)
#6 Det är bra för magen. Det är inte kål så jag fattar inte varför det heter så… Och så luktar det lakrits🙂
#3 - de kan mycket möjligt va så . För fomsagt i buren tar hon från handen . Men är inte ett dugg intresserad av godis ute i hagen .
#8, Hur länge har du haft henne? Kanske att det blir bättre med tiden, eller så får du testa allt möjligt tills du hittar något som hon verkligen gillar :) Du fick ju mer tips i #5, om det är något där som du inte testat.
Jag ger det mesta gräset som min kanin får ur handen, så det funkar som godis för mig!:)
med vänliga hälsningar Hanna & djuren
min kanin är en riktig godisgris! 😉 han ÄLSKAR torkat äpple och morot… men bara om jag har honom i mitt knä eller lägger det i buren vill han käka 🤔 annars bryr han sig inte alls när han är lös i trädgården… kanske kan testa ha hen i knät så hen inte blir så distraherad av allt annat 🤔
Torkad banan, maskrosblad, äpple, morot, vattenmelon med mera… :)
HAHAHAHAHAHA…..