Teddykaniner iFokus

Teddykaniner

Etikett: mat
Läst 1599 ggr
MichelleCarlsson
2

Godis till kanin

Hej! Vad ger ni era teddysar för godis ? T ex när ni vill locka kaninen , eller belöna den osv ? Vad finns det som dom tycker är riktigt riktigt gott :) ?

[Nalle-]
1

Banan! Innehåller mycket socker så ska inte ges för ofta, men det har alltid varit mina kaniners favoritgodis :) Man kan torka själv också i ugnen, men mina uppskattade färska mest. 
Annars de flesta olika grönsaker, maskrosblad, pellets… Mina kaniner har alltid varit matglada, de uppskattar det mesta 😃 Finns en artikel här inne också om kex till kanin som man kan göra själv, kan ju vara värt att testa!

MichelleCarlsson
1

Min teddy verkar inte va så matglad när jag ska belöna henne. Därimot om jag lägger de i hennes bur så äter hon banan osv .

[Nalle-]
1

Är hon i buren även när du försöker belöna henne? Annars var min första tanke att hon tycker omgivningen är så spännande att hon inte riktigt kan slappna av och äta utanför buren :) Spånar bara.

diamantsorg
0

Min kanin tycker pellets är supergott att äta, ger henne alltid det som godis ^^ Fast har förstått att dom flesta kaninerna inte tycker att pellets är det godaste dom någonsin smakat här i världen, så kanske inte det bästa godiset för din :)

nora&zac
1

Min lilla Zac gillar äpple, svartvinbärsblad, pellets, morotsblast, torkade brännässlor, banan, fänkål och massor av annat eftersom Zac är väldigt matglad😉

[Nalle-]
0

#5, Har aldrig testat att ge fänkål (inte ens säker på vad det är?)! Måste jag testa ;)

nora&zac
0

#6 Det är bra för magen. Det är inte kål så jag fattar inte varför det heter så… Och så luktar det lakrits🙂

MichelleCarlsson
0

#3 - de kan mycket möjligt va så . För fomsagt i buren tar hon från handen . Men är inte ett dugg intresserad av godis ute i hagen .

[Nalle-]
0

#8, Hur länge har du haft henne? Kanske att det blir bättre med tiden, eller så får du testa allt möjligt tills du hittar något som hon verkligen gillar :) Du fick ju mer tips i #5, om det är något där som du inte testat.

hannis :)
0

Jag ger det mesta gräset som min kanin får ur handen, så det funkar som godis för mig!:)

med vänliga hälsningar Hanna & djuren

[Måra]
0

min kanin är en riktig godisgris! 😉 han ÄLSKAR torkat äpple och morot… men bara om jag har honom i mitt knä eller lägger det i buren vill han käka 🤔 annars bryr han sig inte alls när han är lös i trädgården… kanske kan testa ha hen i knät så hen inte blir så distraherad av allt annat 🤔

Vincent...
0

Torkad banan, maskrosblad, äpple, morot, vattenmelon med mera… :)

HAHAHAHAHAHA…..