Teddykaniner iFokus

Teddykaniner

Etikettallmänt
Läst 844 ggr
hannis :)
1

När kaninen har kommit hem...?

Undrade bara hur man ska göra när kaninungen har kommit hem, ska man låta kaninen va? Ska man kela med den? Ha den i hagen? Mata den? Väldigt tacksam för svar! :D

med vänliga hälsningar Hanna & djuren

[Nalle-]
1

Jag har alltid satt min nya kanin i buren med hö och kanske nåt annat gott, sen har jag låtit den vara ett tag. Hur länge beror helt enkelt på hur kaninen verkar! Är den framåt? Tillbakadragen? Efter den har varit ensam ett tag kan det vara mysigt att sitta och prata med kaninen en stund och mata den med godbitar från handen :) Jag brukar inte ta ut kaninen så mycket första dagen hemma, men det är nog olika hur man känner.

hannis :)
0

Tack så mkt!

med vänliga hälsningar Hanna & djuren

[Ebidda98]
0

Jag plockade upp min Melker direkt, han hann knappt komma hem…

Hade längtat så mycket och hade inte en tanke på att han kanske skulle trivas bäst i buren det första. 😞

Men allt gick bra :) Han somnade på magen direkt och kände sig trygg. Ångrar inte att jag tog upp honom.

Men som #1 sa, det beror på hur kaninen verkar!

Underbarn
0

Jag lägger in rutinerna direkt. Är inte den som gosar massor men ser inget fel med det heller. Upplever det som att dom lätt blir småskygg om man låter dom vara ifred helt första tiden.

Maria Susanna
0

Jag gosar hela tiden:) håller dem så mycket jag bara hinner utan att försumma barnen ;)