Teddykaniner iFokus

Teddykaniner

Etikettköp-sälj
Läst 1711 ggr
Minisen
2013-07-07 13:04
0

Omplaceras!

Egentligen vill jag gärna använda facebook, men eftersom gruppen inte är sluten så ser mina övriga vänner på facebook vad jag skriver där och det känns inte så kul. Med riktigt stor sorg i hjärtat har jag bestämt mig för att omplacera min älskade Elwis (Violens Elwis) och min fina Jippi (Möllans Joyce). Det är två helgoa och superfina kaniner. Jag har av personliga skäl inte möjligheten att ge dem de hemmet som de förtjänar. Jag är sedan en tid tillbaka sjuk i bulimi som har lett till kraftig depression. Jag känner bara för KANINERNAS skull att de behöver ett bättre hem. Jippi är vit med blå ögon och född26/7 - 2012, pappa: Panda, mamma: Messalina's Ricole och Elwis är viltzobel wienertecknad, brunögd och född 29/8. Pappa: Tallvägens Pinus Flexilis "Wilmer X" och mamma Violens Tingeling. Priset är verkligen inte det viktigaste, bara att de får ett gott hem, jag kan tom tänka mig att skänka bort dem, just pga. att jag verkligen känner att de inte får det där lilla extra hos mig som jag så gärna vill ge dem.

Det är inget fel på kaninerna och det känns verkligen, verkligen tungt…

Elwis

Jippi

Föder upp:

Eurasier
www.godmode.se

Birma och Perser
www.minitassens.se

Torreador
2013-07-07 13:10
0

Hej på dig

Jag känner verkligen med dig och vet hur svårt det är när man är sjuk och det inte sitter utanpå :-(  Du gör helt rätt i att se till dina kaniners bästa <3 Så gör en äkta djurvän <3

Jag ska kolla upp med familjen lite. Vi har funderingar på att utöka familjen igen och vår dotter har bestämt att det är kanin som gäller nu. Hon är 20 och har flyttat hem igen till ett uthus vi har på gården. Men de kommer få följa med henne sedan när hon så småningom flyttar iväg till egen täppa. Så länge får de bo här med oss och alla våra andra djur.

Var bor du någonstans?

Kram

Bondmoran

www.bondmoran.nu

(vill du se våra andra djur så hittar du dem här: http://bondmoran.nu/?page_id=8685 )

Läs om mitt kaotiska liv som Bondmora, diplomerad klantskalle, nagellacksnörd och djurtok. www.bondmoran.nu

Minisen
2013-07-07 13:12
0

Tack Bondmoran! ❤️
Jag har ju varit sjuk ett tag nu och det är ett så tung beslut att ta, jag älskar ju mina kaniner….

Jag bor i Stockholm, Åkersberga. Vart finns du?

Föder upp:

Eurasier
www.godmode.se

Birma och Perser
www.minitassens.se

Zakarias
2013-07-07 13:30
1

Jättefina! Hoppas du hittar ett bra hem till dem! :)

Torreador
2013-07-07 14:02
0

Hm, jag bor i Växjö… Lite väl långt kanske :-( Du ska inte neröver på semester eller så?

/Bondmoran

www.bondmoran.nu

Läs om mitt kaotiska liv som Bondmora, diplomerad klantskalle, nagellacksnörd och djurtok. www.bondmoran.nu

Minisen
2013-07-07 17:32
0

Jodå, vi ska neråt i landet lite. Mamma och pappa ska till Gränna och veckan efter åker vi till Åtvidaberg. Är det fortfarande lång? (Gränna är väl närmre?). 🙂

Föder upp:

Eurasier
www.godmode.se

Birma och Perser
www.minitassens.se

Torreador
2013-07-07 22:22
1

Gränna är inga problem!!

Maila mig på bondmoran@bondmoran.nu 

:-)

Kram

Bondmoran

www.bondmoran.nu

Minisen
2013-07-09 10:03
0

Har mailat dig!

Föder upp:

Eurasier
www.godmode.se

Birma och Perser
www.minitassens.se

Torreador
2013-07-09 11:41
0

Great :-D

/Bondmoran

www.bondmoran.nu

.m.m
2013-07-19 13:36
0

Hur har det gått för finingarna?

Minisen
2013-07-19 22:05
1

Det har gått bra! Båda flyttade till Frida i Umeå, där hon såg att Elwis var en hona. Väldigt pinsamt, men hon har aldrig gett mig några tecken på att vara något annan än en han 😉

Föder upp:

Eurasier
www.godmode.se

Birma och Perser
www.minitassens.se

LisaKanin
2013-07-22 00:11
0

#10 haha 😃. Jag skulle ju egentligen haft Elwis som Annika trodde var en Elwa från början. Eftersom det visade sig vara en hanne tog jag en annan hona ur kullen. Och nu visar det sig att det är en hona i allafall!? Jisses vad svårt att bestämma könet på den kaninen! Är det verkligen stensäkert att det är en hona nu då?

[ffridaeeriksson]
2013-07-22 09:00
0

Hej! Jag har Elwis nu, eller har döpt henne till Ester :) 100% en hona, heltklart!

LisaKanin
2013-07-22 09:19
0

#12 där ser man, så det kan gå 😃