Teddykaniner iFokus

Teddykaniner

Etikettköp-sälj
Läst 3688 ggr
kaninfantasten
0

(S) Teddyvädursungar

Har nu flera ungar ur två olika kullar som är tingningsbara. Finns i Eksjö

Båda kullarna importlinje. Den äldre kullen efter linje som redan finns i sverige, den yngre kullen är helt ny linje i sverige. Ett tillfälle för uppfödare att få in lite "nytt blod" i aveln men säljer dem naturligtvis till sällskap också. Efter trevliga snälla föräldrar.

Vänligen se hemsidan för mer info, under bl.a. "till salu"

www.eklyckanskaniner.se

OBS! Transport till Stockholm kommer att finnas!!

mvh Erika

kaninfantasten
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Något konstig med sidan…försökte skapa ny tråd gällande färghjälp, men gick ej att skriva?

Men jag fortsätter på den här tråden då :) Här är en av ungarna som finns till salu snart. Jag undrar bara om den är viltzobel blå? Någon snäll själ som vet och vill hjälpa mig 👋?

mvh Erika, Eklyckans

kaninfantasten
0

En bild till..

kaninfantasten
0
Underbarn
0

Vilka färger har föräldrarna? :)

kaninfantasten
0

Honan är import och på hb står det chinchilla, men jag visade för säkerhets skull bild på henne för några uppfödarvänner som då tyckte hon var viltzobel blå wienertecknad- de trodde ej teddy finns i chinchilla. Modern är mycket lik ungen på bilden förutom wienerteckningen då.

Pappan är blå wienertecknad, även han skiftar lite i beige men det beror troligen på att han är solblekt. Även han import, står blå wienertecknad på hb (tror jag- svårt med översättningen..)

Men en av ungarna är definitivt viltblå wienertecknad utan zobel alltså. Den är lik fadern. Tre av de fyra ungarna blev dock som ovan, men de andra med wienertecken- se dem gärna på min hemsida under till salu. Föräldrarna finns där också- under "våra kaniner". Har kollat på kaninfärg.se  Tänker att viltxzobel blå är det närmaste jag kan komma, men något som gör mig osäker är den så tydliga beiga färgen? Brukar zobel vara så beiga?

Viltzonerna är dock väldigt tydliga så vilt är jag i alla fall säker på ;)

mvh Erika

www.eklyckanskaniner.se

Underbarn
0

Tycker mamman är viltzobel blå. Men denna unge går ju i en mer "gulaktig" viltzon som mina viltblåa ungar hemma. :)

Misuki
0

Ser ut som viltblå :) Så himla fin! Lik vår Blådroppe i förra kullen.

Zakarias
0

Är han/hon viltzobel blå så tycker jag att färgen skulle vara mörkare vid nosen och öronen, precis som på en vanlig zobel blå :)

Här är en bildlänk till en viltzobel blå, färgen kanske inte syns så bra men.. :)

Lycka till med bebisarna!🤗

kaninfantasten
0

Ok. Tack!

Det ni ser när jag särar på pälsen, kallas det bältesindelning? Hur vet jag när det är zobel och inte zobel? Har för mig att jag läst att zobel har bältesindelning, men jag är inte säker…Hur ser man skillnad? Och den bilden du länkade till Z. tänker att pälsen på/runt nosen är kortare o ej blir så solblekt. Tycker även blå blir lik den bilden då kortare pälsen ofta är mörkare.. är den kaninen säkert viltblå--ha ha, för sjutton, det är helt kört för mig. Kommer ALLTID att vara nollställd på färger…men ska kämpa på lite till för att lära mig ;)

Den enda blå wt i kullen :)

breana
0

Jag tror att ungen i #1 är viltblå. En av ungarna i min senaste kull var viltzobel blå (troligtvis blå åtminstone) och den såg inte alls ut som din. Min viltblå som jag hade var där emot väldigt lik :) 
Den viltblå ungen på bilden.

breana
0

Och viltzobel blå.

kaninfantasten
0

#11 Gud så söt, ha ha. Så fint den sitter :)

Ja, mina påminner ju om #10 men mycket mera gult i hela pälsen. Men jag tror också viltblå nu när jag lyssnat till er alla kloka människor. Jag kör på det! :)

Tack för hjälpen allihop!

mvh Erika, Eklyckans

Miloka
0

Hej! Jag är intresserad av att köpa en snäll hona om du har någon kvar. Jag försökte nå dig per mail tidigare, men det verkar inte ha kommit fram.

Denna kommentar har tagits bort.
kaninfantasten
0

#13 PM:ar dig

Info: Tyvärr är planerna ändrade och transport till Stockholm finns ej garanterat men går ev att ordna.

kaninfantasten
0

Uppdatering: Stockholmstransport finns i mitten av Juni! PM:a vid intresse.

www.eklyckanskaniner.se

mvh Erika