Annons:
Etikettbur-och-aktivering
Läst 1804 ggr
[nancymaddo]
7/7/17, 10:58 PM

Få min kanin och använda toalåda

Visste inte vilken kategori jag skulle lägga detta inlägget i så jag hoppas att detta går bra ändå. 

Jag skulle vilja lära min kanin att använda en toalettlåda, men den vill inte det än. 

Jag hade ingen från början då jag ville att han skulle välja en hörna i buren själv. Han har valt en hörna och jag satte en mindre kattlåda i den hörnan. Men då kissade han i andra hörnan i stället, och när jag då satte toan där så kissade han i den andra hörnan i stället. (Han kommer i toan, så det är inga problem). 

Jag har lagt pellets i toan och har hö sidan om så att han kan äta samtidigt, och  jag har halm i resten av buren i bottnen. Han både äter och sover där i, och vad jag vet så ska det vara goda tecken på framsteg. 

Jag har också satt den i hans utebur för och se om han använde den där.

Han kissar eller bajsar aldrig utanför buren och nafsar till när han behöver kissa eller bajsa, om man haft honom ute för länge, och då släpper jag in honom och han sätter sig i hörnan direkt och gör det.

Men trots allt detta så använder han fortfarande inte toan. Hur ska jag göra? 

För resten så är han bara bebis och inte kastrerad, om det skulle ha med saken att göra.

Annons:
cissi_1993
8/13/17, 8:47 AM
#1

när jag toatränat mina kaniner har jag börjat med att ha de material jag vill ha i toan i hela buren i någon vecka sen när dom valt ett hörn och är bekväm med de så städar jag ur hela buren och sätter in en toalåda med de materialet i och annat material i resten av buren. detta brukar fungera väldigt bra för mej men jag har bara toatränat honor.

Upp till toppen
Annons: