Annons:
Etikettallmänt
Läst 2268 ggr
[Nalle-]
9/4/13, 6:46 PM

Presentationstråden!

Tycker det är hög tid för en presentationstråd till våra medlemmar :) Här skriver ni och berättar om er själva och lägg gärna till en bild också.

  • Redigerat 12/16/20, 10:51 AM av Niklas
Annons:
[Nalle-]
9/4/13, 6:56 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Jag kan börja :) 
Jag heter Nadja och bor utanför Umeå med min familj och djuren. Är 19 år gammal, tog studenten i våras och är sedan i somras hemma med min storpudelvalp på nu 4 månader. Läser en distanskurs i filosofi och försöker klura ut vad man vill göra i framtiden. Har ett stort hundintresse, tränar en hel del med familjehunden (har dock varit ett uppehåll nu när valpen kräver sitt) och har många planer för valpen framöver. Är väldigt aktiv i vår BHK och ska utbilda mig till hundinstruktör för klubben. 
Kaninintresset har funnits väldigt länge och jag är totalt fäst vid den underbara teddyväduren. Har haft en del otur med mina teddysar och när de senaste dog var det inte tänkt att jag skulle skaffa nån fler, men så blev jag så fäst vid Josefins (Tallvägens) ungar att jag var tvungen att ha en till. Att vara utan teddysar känns verkligen helt fel, det är så fruktansvärt tomt. Så nu har jag en ny tös här hemma och jag ser fram emot att se vad det blir av henne :)

Benne
9/4/13, 11:40 PM
#2

Då presenterar jag väl mig också…

Benjamin heter jag men kallas oftast för Benne, jag är typ 15 år och går i nian, snart över! ;) haha… Jag har ända sen jag var liten haft ett stort intresse för djur, nu främst teddys, såklart! Jag fick höra talas om rasen genom en vän, min syster skaffade en och sen har det alltid kännts naturligt att det ska finnas minst en teddy åt gången här även om vi har haft ganska mycket motgångar än så länge. I övrigt kan man väl mer eller mindre säga att det känns som att livet är emot mig, att vara så osäker på allt, vilja vara populär fast man vet att man inte är den typen av person, och just nu så är det väldigt jobbigt i familjen men vi får väl se vad som händer… Jag lyssnar mycket på musik och det känns som att det hjälper :)

(jag hade tänkt ladda upp en bild från mobilen men den är så fruktansvärt slö så nu ger jag upp, kommer kanske senare!)

[00emi07]
9/18/13, 11:10 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Hej! Jag heter Emilia och brinner för djur och natur! Jag älskar att ta promenader i skogen, ta en nypa frisk luft och städa :P Jag har alltid stått mina föräldrar väldigt nära! Jag föder upp lejonhuvade och Teddy. Min hemsida: miliskaniner.weebly.com Mina djur just nu: Pluto, blandras kanin hane (kastrerad) bor med Cupcake Cupcake, lejon/bj hona, (busig) bor med Cupcake Paris lurvtuss typ 90% lejon 10% Teddy bor själv (: En katt, Katti hona, bondkatt En hund (snart två) Divan, hona, irländsk terrier (super go och snäll) 10 snäckor (afrikanska jättelandsnäckor) (föder upp) Jag har även ett kaninpensionat, hör av dig till mig om du ska bort 100kr i veckan. Kolla hemsidan för mer info! Ha en fortsatt bra dag/kväll/natt (: Med vänlig hälsning, Emilia! (På bilden syns Paris

Jetaime
10/13/13, 12:12 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Hanna heter jag och är en tjej på 21 år som är bosatt i Höllviken som i princip ligger så långt ner i sydvästra skåne som man kan komma. Här bor jag tillsammans med min familj och våra djur. (Men längtar efter att komma här ifrån och skaffa mitt eget!).

Jag har tidigare fött upp lejonhuvade kaniner och teddyvädur samt hållt på med kaninhoppning. Jag har just nu tre kaniner, som är pensionerade efter att jag la ner uppfödningen och slutade med kaninhoppningen. En teddyvädur, en lejonhuvad kanin och en korsning.

Förutom kaninerna har jag även en birmakatt på snart 11 år och en australian shepherdtik på strax över året.

[Sockertoppens_kaniner]
6/13/14, 5:17 PM
#5

Min tur då… :) Jag heter Emma är 15 år och älskar djur! Jag har alltid haft djur omkring mig och det skulle kännas helt fel om djuren inte fanns i mitt liv. Jag har 6 kaniner och ungar på g! :) Kaninerna som jag avlar på är av raserna hermelinrex, lejonhuvad och hermelinblandningar. Sen har jag två andra kaniner som är av raserna dvärgvädur och tan. De två går tillsammans. För någon månad sen upptäckte jag rasen teddyvädur/teddydvärgvädur och blev kär i deras fluffiga fina päls. Så i framtiden kanske det kommer hit en liten fluffboll, vem vet… :) Har ni tid över får ni jättegärna kika in på min hemsida: www.sockertoppens-kaniner8.webnode.se

Upp till toppen
Annons: