Annons:
Etikettpäls-färger-och-teckningar
Läst 1801 ggr
boberga
3/7/16, 12:13 AM

Är detta en dvärgteddy?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

Hej, är ny på det här med "pälskaniner". 

Har en hane på 8 månader som väger strax över 1 kg. Han är köpt som "långhårig hermelin" men utan papper. Mamman och alla ungarna i kullen var långhåriga, pappan såg jag aldrig.  Min fråga är: är det en dvärgteddy jag har?

Annons:
[Anata]
3/7/16, 12:14 AM
#1

japp

Katniss
3/7/16, 12:16 AM
#2

Ser ut som det enligt mig. I vissa fall så förlorar dock unga teddysar sin fluffighet och blir lejon istället, har jag hört.

R.I.P. Anton 💔

boberga
3/7/16, 12:20 AM
#3

#2 Har också hört det, när brukar det hända i så fall?

boberga
3/7/16, 12:24 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#4

Detta är ingen teddy va? Hon har lång päls på kroppen men kort på huvud och öron. Är lite större än en dvv, väger 2,5 kg.

Katniss
3/7/16, 12:32 AM
#5

#3 Tror det är någon gång i tonåren men inte riktigt säker #4 Nja, tror inte det, men Är inte riktigt säker

R.I.P. Anton 💔

[thildaaaa]
3/7/16, 10:21 AM
#6

#0 förmodligen kmr din ninis fälla pälsen och bli lejonhuvad är min gissning :) #4 jag tkr din ninis ser ut som en blandning, teddysar har jämnlång päls, även i ansiktet och på öronen vilket din ninis inte har. Har aldrig sett en kanin med så blandat utseende, verkligen dvv huvud å teddykropp ^^ Minns ej när de fäller pälsen… Men har för mig att garantin jag fick från uppfödaren var typ att jag skulle få en ny unge om min kanin fällde sin päls inom 2år elr nått ^^

Annons:
boberga
3/7/16, 11:45 AM
#7

Kan han verkligen bli lejonhuvad när hans mamma är jämnt långhårig över hela kroppen och var över 2 år när vi hämtade vår Teddy? Hon har haft tidigare kullar och alla ungar har varit lika långhåriga som vår.

Fick svar via PM om Fluffy, hon är tydligen en dvv med cashmere-päls, det som tidigare hette fuchs. 🙂

Zakarias
3/7/16, 5:30 PM
#8

#4 Hon ser ut som en dvärgvädur cashmere :)

Den kaninen i första inlägget ser ut som en dvärgteddy, men efterdom du inte vet om föräldrarna är det så kan du inte veta säkert förens vid två års ålder.

/Zakarias

Upp till toppen
Annons: