Annons:
Etikettmin-kanin
Läst 1282 ggr
Moa johannesson
2015-12-21 21:33

min fluffis!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej här är min lilla sötis!

Han är nu 5 månader och är en glad och pigg liten fillur!

Jag tänkte kolla med er som har haft teddy länge, be om lite tips och trix.

Lasse bor inne och har en bur på 120 cm. När jag är hemma får han hoppa fritt i lägenheten. Han är oftast väldigt social och kommer gärna fram och myser, pussar mig gärna i ansiktet och pussar jag tillbaka slänger han sig på rygg och myser!

Men han är verkligen ingen knä-kanin… Jag önskade verkligen han ville sitta mer i knät och gosa så som jag läst att många teddys gör.. Hur gör jag? Är det försent för att börja träna han?  Eller tror ni han helt enkelt inte är en knä-kanin?

Han är världens mysigaste och lugnaste om han bara får vara jämte.. 

//moa

Annons:
Aloe.Vera
2015-12-21 22:33
#1

men åå så söt, o roligt att någon ens skriver här på teddy  i fokus,, tycker det ser så tomt ut.. hihihi.. jättefin, hur länge har du haft honom..?

prova med lite godis o klappa lite då o då, låt honom komma till dig när han känner sig bekväm, då kommer han nog sätta sig i knät .. hihhi

''My mission: to be so busy, loving my life that i have no time for hate, regret, worry, fret or fear.''                                             http://white-botanika.weebly.com

Moa johannesson
2015-12-23 07:54
#2

Ja han är verkligen sååå söt! Jasså?? Skriva det inte? Jag blev så himla glad när jag hitta en sajt där det fanns forum om teddys😇 Jag har haft honom 2 månader nu, så skoj att se hans utveckling! Okej, ska prova med detta! Eller alltså han sitter ju gärna i knät när han äter osv, men vill absolut inte sitta kvar efter det, eller sova i knät.. Han koppar gärna upp på soffkanten och vill bli gosad med istället😅 Har du någon liten fluffis?

Aloe.Vera
2015-12-23 12:18
#3

supersöt är han, verkligen.

jag tycker det skrivs för lite iallafall hihih.. vore roligt om det skrivs mer.. 

jupp vi har två teddy, en som är 5 månader. och en som nyligen blev 3.. 

hanen är äldst.. o vår lilla hona fick vi för knappt en vecka sen.. hon var så liten och svag  , känns lite som man räddat henne.. hon har börjat trivas bättre nu i dagarna..

har haft vanlig dvärgvädur när jag var yngre, och lejonkuvade kaniner. men tycker inte alls de är lika 'sällskapliga'' som teddysarna.. mina nya teddysar är väldigt sällskapliga, kommer fram till en, är inte alls rädd av sig, så gosiga.. likt en teddybjörn.

typ som min ragdoll.. hade vanlig bondkatt förr, där var det också sådan stor skillnad..

intressant att olika raser skiljer sig så oavsett djur…

det gäller att hitta rätt..

trivs ni bra då med rasen?

''My mission: to be so busy, loving my life that i have no time for hate, regret, worry, fret or fear.''                                             http://white-botanika.weebly.com

[Jossan456]
2015-12-25 17:14
#4

Gud så söt kanin! Har själv två Teddysar här hemma. En hane och en hona :)

Upp till toppen
Annons: