Annons:
Etikettpäls-färger-och-teckningar
Läst 1399 ggr
kanintok
4/7/15, 4:32 PM

Ute på vintern?

Nu har jag haft min Teddyvädur i ett år. Pälsen gick utmärkt att sköta tills vintern kom då han fick stora tovor i sin päls trots att jag borstade honom. Det blev så illa att jag blev tvungen att trimma av det mesta och ta in honom trots det att min mamma är allergisk. Är det någon annan som har sin teddy ute på vintern och hur gör ni för att undvika dessa tovor? eller är det bara så att den kaninrasen inte passar som utekanin? Tacksam för svar

Annons:
Alarmklockan
4/19/15, 8:08 PM
#1

Jag har mina ute på vintern men det tovar sig inte alls. Visst kan de få någon då o då men inte så som du beskriver. Vad har du för burmaterial?

kanintok
4/20/15, 7:03 PM
#2

#1 Halm, så det är nog inte problemet. Pälsen som växer ut nu är inte alls tovig- trots att det hunnit bli lång. Funderar om det kunnat varit "bäbis pälsen" som tovar till sig ordentligt,i så fall borde det inte vara några problem nu i vinter. Är i alla fall lättat att det går att ha de ute😃 Men hur/hur ofta borstar du dom då? Det är ju inte speciellt kul att sitta i-20 och borsta utan vantar?

Alarmklockan
4/21/15, 8:58 AM
#3

Kan mycket väl vara bebispälsen! Jag borstar mina ca 1 gång i veckan och det räcker. Jag bor i Stockholm och här blir det sällan -20 ;) hehe. Om du har något uterum/garage så kan du borsta där inne Så slipper du den värsta kylan :)

Jetaime
5/7/15, 9:52 AM
#4

Min första tanke var också bebis/ungdjurspälsen, den är inte rolig många gånger!

Jag har också alltid haft mina kaniner ute på vintern. Värsta brukar vara hösten här nere i skåne, för det är så extremt fuktig…speciellt när man bor nära havet.

Upp till toppen
Annons: