Annons:
Etikettmin-kanin
Läst 1077 ggr
[Jossan456]
2015-04-05 12:39

Tingat en teddy nudå!

Hej mitt namn är Josefin och jag är en tjej på 16 år ifrån Göteborg. Idag så har jag bestämt mig för att tinga en Teddydvärgvädurs hane som finns i värmdö i stockholm, Jag gjorde det :) Kommer åka upp den 10e Maj och hämta Lajban, En Japan siames hane. Är så glad att min dröm äntligen har upp fyllts. Nu så är bara min fundering är att han ska åka 6 timmar bil :/ Men min tanke är att lägga en stor handduk i baksätet så han får hoppa löst där och sedan göra små stopp på vägen hem då han får hoppa i sin sele. Låter det bra?

Annons:
[Sockertoppens_kaniner]
2015-04-05 17:12
#1

Vad roligt! Du måste lägga upp bilder på honom när han anlänt. :) Jag skulle personligen inte velat ha honom lös i baksätet. Ni känner ju inte varandra och jag tror att han blir mer stressad över att ha en stor ny yta (i en bil dessutom) att skutta på. Tror det är bättre att ha honom i en transportbur där han kan känna sig trygg. Hade heller inte tagit ut honom i sele, med tanke på att ni inte känner varandra än. Det blir även en helt ny plats för honom. Hade i så fall stannat och öppnat dörren en stund så han får lite "ny" luft. :) Det beror ju självklart på individen också. Men hade inte velat göra som du beskriver. Lycka till! :)

[Jossan456]
2015-04-05 20:30
#2

1# Tack för tipset ska göra det som du sa :)

[Sockertoppens_kaniner]
2015-04-05 21:49
#3

#2 Du får ju läsa av honom lite också. Är han lugnet själv, så kan du kanske ta ut honom i sele på en lugn plats. Gör som du tror blir bäst för honom, så löser det sig alldeles utmärkt! :)

[Jossan456]
2015-04-05 22:57
#4

3# Tack så mycket :)

[Sockertoppens_kaniner]
2015-04-05 23:07
#5

#4 Inga problem! :)

Upp till toppen
Annons: