Annons:
Etikettköp-sälj
Läst 905 ggr
[Tilde]
11/3/14, 12:33 PM

(K) Dvärgteddyhona

Jag letar efter en dvärgteddyhona då min älskade lilla Lucy gick bort… 😕 Hon är planerad att användas i avel nästa år och skall därför bära på bruna anlag. Hon behöver inte vara havana utan kan vara en annan färg bara hon bär på anlaget. Hon får gärna ha en gul färg eller vara japantecknad, med eller utan wienerteckning.

Hon får gärna finnas i Malmöområdet eller om vi kan hitta på någon transportmöjlighet… :)

Annons:
Bulba
11/3/14, 9:30 PM
#1

Ett tips är att kika efter uppfödare i Danmark, där är dvärgteddyn vanligare :)
Kaniner får man ta över gränser som man vill.

Vet inte om man får länka till andra sidor men dba.dk heter deras "blocket"


[Tilde]
11/3/14, 9:43 PM
#2

#1 Har redan det då jag bor i Danmark. 😉 Men jag tycker inte den är så vanlig här ändå..

[Sockertoppens_kaniner]
11/5/14, 8:43 PM
#3

Va? Vad hände med Lucy? :'(

[Tilde]
11/5/14, 10:04 PM
#4

#3 ingen aning.. Hon hade det bra ena stunden och låg död i buren nästa :( så himla sorgligt, hon var en helt underbar kanin! :'(

Bulba
11/5/14, 10:36 PM
#5

#2 Jaha där ser man, har fått känslan av det men det är väl bara för att gräset alltid är grönare på andra sidan 😉


[Sockertoppens_kaniner]
11/6/14, 10:00 AM
#6

#4 Fy vad sorligt!! :'(

Annons:
[Tilde]
11/6/14, 10:03 AM
#7

#5 Hehe kanske :) Finns nog fler uppfödare på Jylland, men det är ofta ganska svårt att hitta transport och många av de som föder upp där är inte lika seriösa (vill ha H-bevis på min hona).. 🤦‍♂️

#6 Jaa! Jag var tvungen att skippa skolan den dagen för jag grät så mycket 😢 Saknar henne verkligen…

Upp till toppen
Annons: