Annons:
Etikettavel-och-kaninungar
Läst 1281 ggr
Lojsen95
2014-08-30 23:15

Teddykanin

Hej alla teddy älskare! Tänkte bara skriva ett snabbt litet inlägg i Teddykaniner.ifokus. Kommer hänga här en hel del framöver då jag har blivit jätte förtjust i att skaffa en teddykanin och så småning om kanske t.o.m börja med avel. Skulle vilja veta lite mer om rasen, framförallt om vilka  färger som tillåtna då det för mig inte är helt klart, vad är extra viktigt att tänka på när man köper en teddykanin och hur är teddykaniner i sitt sätt?

Och skulle även vilja få lite förslag på uppfödare som föder upp teddykaniner och vad en sån här vacker kanin kan kosta. 

tacksam för svar 🙂

MvH Louise

Annons:
Lurvas
2014-08-31 02:21
#1

Hejsan Lojsen! Kul att du vill köpa Teddy. Dvärgteddy eller Vädur?

Råttliv på Runnavägen

 

Han gjorde inget särskilt, men han gjorde det mycket bra.

Lojsen95
2014-08-31 08:31
#2

vet faktiskt inte, gillar både dvärgteddy och vädur, men mer inne på dvärgteddy kanske😃

[thildaaaa]
2014-08-31 08:33
#3

Jag har en teddydvärgvädur, viktigt att se till att kaninen inte kommer från en linje med defekter så som tex bettfel! Något som också är väldigt uppskattat är lättskött päls så det är något man som kund till uppfödare frågar efter! :) Tempramentet är underbart!! Just nu är min kille i behov av kastrering men innan dess har han varit som en liten hund! Lärt sig tricks lätt, varit väldigt kontaktsökande och varit supersnäll och gosig mot mina gäster! Till och med slickar gulligt på dem när de haft honom i knät! Jag kan inte gå förbi hans bur utan att han hoppar fram och tillbaka för att få uppmärksamhet eller sätter sina håriga tassar mot gallret å kollar på mig! Jag kan tyvärr inget om färger men jag rekommenderar teddy eftersom de är så söta och har så fint temprament! Detta är min första kanin å han har varit snäll och enkel från början!! Det enda är att tovor är väldigt vanligt… Spec i tidig ålder… Borstade honom två ggr om dagen i början å nu klipper ja bort enstaka tovor när ja hittar!

Lojsen95
2014-08-31 09:16
#4

Åh tack så mycket för detta svar! Blir bara mer o säker på att jag vill ha en teddy och det är snart! :D

[Milicious]
2014-08-31 17:53
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Det här är mina söta. Dvärgteddyn Polly och hermelinen Cocos

Lojsen95
2014-08-31 21:23
#6

gud så söta!!! 😍

Annons:
[thildaaaa]
2014-09-01 13:09
#7

Jag ångrar inte att jag köpte en teddy för han har varit hur fin som helst! dock skulle jag nog inte köpa en till pga pälsen :( supermysigt men mycket jobb och städningen i rummet ökar eftersom pälsen drar ut hö över golvet :/ kan tänka mig att teddyrasen är lite jobbigare att ha en uppfödning med, pga pälsjobbet men om man tycker det är mysigt (vilket det är när det är en lagom mängd 😃)

Upp till toppen
Annons: