Annons:
Etikettallmänt
Läst 580 ggr
neapeaw
7/3/14, 1:41 AM

Populariteten hos teddyvädur?

Hur tycker ni populariteten hos teddyvädurarna är för tillfället? Rent generellt :)

-Guldhamsteruppfödare-

-Hundfrisör-

-Djurälskare-

www.silverhojdenshamsteruppfodning.weebly.com
Annons:
[Nalle-]
7/3/14, 3:23 PM
#1

Om man säger såhär, innan jag skaffade min första teddyvädur 2010 stod jag i kö hos massor av uppfödare från December-Januari någon gång. Det dröjde dock till slutet av Juli innan jag fick hem en kanin! Det fanns inte många uppfödare och de som fanns verkade ha fulltecknade intresselistor redan innan kullarna var födda, Idag ser jag teddys som inte ens blir sålda, vilket inte skulle ha hänt då. Jag vet inte om det är populariteten som minskat egentligen eller om utbudet bara är för stort, men rent krasst skulle jag ändå säga att teddyväduren minskat i popularitet. Dvärgvädur rex har ju varit det populäraste ett tag, nu tycker jag det också verkar minska och i stället är det normalpälsade dvärgvädurar som syns mest?

Underbarn
7/15/14, 1:24 AM
#2

Håller med #1 Men mina teddyvädurar blir såld MYCKET snabbare än lejonhuvad dvv och normalhårig dvv - antagligen för utbudet är större.

Änghagens
7/15/14, 10:28 AM
#3

Jag har aldrig haft några problem med att få sålt mina teddys. Det finns alltid fler på intresselistan än jag har kaninungar.

Upp till toppen
Annons: