Annons:
Etikettpälsvård
Läst 2324 ggr
baloo4
3/19/14, 8:59 PM

"bajs i rumpan "

Vår långhåriga kanin har problem med att det fastnar bajs i rumpan. Hon sätter sig liksom i det :(

Vad gör ni för att undvika detta ?

Annons:
VildaVittra
3/19/14, 9:06 PM
#1

Tar fram saxen och snyggar till bikinilinjen.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Anterrabae
3/19/14, 9:19 PM
#2

På vovven är det tromberna som gäller, både bak i ruma och på magen (hane) annars får man gå efter med våtservetter. :)

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

VildaVittra
3/19/14, 9:30 PM
#3

#2 Tromberna?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Anterrabae
3/19/14, 9:41 PM
#4

ASG jag och mina ögon alltså! (Och autostavning..) trimmern skulle det vara.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

VildaVittra
3/19/14, 9:48 PM
#5

#4 😃 Jag blev inte lite fundersam på vad det var för ny produkt.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Anterrabae
3/19/14, 9:51 PM
#6

Det är den nya superrumptvättatten! Det vet väl ALLA!? ;) :D

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Annons:
[Nalle-]
3/20/14, 10:05 PM
#7

Haha, jag blev också helt förvirrad av inlägg #2! ;)

Ts, klipp bort pälsen vid rumpan så ska det nog bli bättre :) Är skeptisk till att använda klippmaskin på kanin, en vanlig sax duger bra!

Anterrabae
3/20/14, 10:12 PM
#8

Min tanke var inte att säga att man ska klippa kanin med trimmer, utan att vi gör det med vovven för liknande problem ;) sax känns mycket lämpligare på kanin.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

VildaVittra
3/20/14, 10:18 PM
#9

#8 Du har alltså inte sett den här?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Anterrabae
3/20/14, 10:24 PM
#10

Men den typen av klipputrustning har väl inte alla? Jo jag har faktiskt sett det, men tänkte inte att det kanske var standard för alla hemma :) Givetvis vet jag att vissa raser behöver klippas ner för att må bra.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

kaninfantasten
3/27/14, 10:07 PM
#11

Har det väl tovat ihop sig med avföring runt rumpan funkar inte klippmaskin. Det enda är att försiktigt klippa bort, gärna så kort som möjligt utan att skada huden. Håller alla mina teddysar nedklippta runt rumpan och över svansen för att undvika tovor. Viktigt att borsta ända ner till huden när man borstar så det inte blir som en "matta" intill huden. Man ska se huden när man särar på pälsen. Det är detta som kan vara väldigt svårt att hantera med teddypälsen. Kräver noggrann skötsel o en hel del övning. Har tyvärr sett väldigt många teddysar som har som en matta intill huden samt avföring i en stor klump runt rumpan. Håller man efter med borstning o klippning tillräckligt ofta uppstår inte problemet. Dock viktigt att någon visar en tekniken då det är svårt att komma åt överallt annars.

mvh Erika, Eklyckans kaniner

baloo4
4/3/14, 12:26 PM
#12

#9 det ser ju förfärligt ut :((

Zakarias
4/3/14, 2:28 PM
#13

#12 Dem blir inte plågade iallafall, även om det ser obehagligt ut. Har du sett videoklippen från kina där dem drar av pälsen? Det är förfärligt…! 😕

/Zakarias

Annons:
Upp till toppen
Annons: