Annons:
Etiketttävlingar-lekar
Läst 2265 ggr
Maggie Magonilia
1/6/14, 9:12 PM

Kaninhoppning

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vår dotter Ellie är 6 år gammal och älskar djur. Intresset är väldigt stort för kanin, häst, hund och katt. Väldigt kul tycker vi andra i familjen som också är djurvänner.

I somras fick vi vår första Teddyvädur. Maggie Magnolia från Änghagens Teddy. Underbar i sättet vilket vi förstått kännetecknar rasen.

Maggie och Ellie går på hoppträning vilket båda nu börjar få lite koll på och tycker det är roligt.

Så ni som funderar på kaninhoppning även med barn så kan vi varmt rekomendera det. Så kul att göra ngt tillsammans med både barn och kanin.

Annons:
Maria Susanna
1/6/14, 11:07 PM
#1

Har du några tips på hur man börjar öva? Våra kaniner bara springer igenom hindrena…..

poesi
1/6/14, 11:22 PM
[thildaaaa]
1/7/14, 2:26 PM
#3

Jag tycker att kaninhinder är väldigt dyra dock… någon som har tips på var man kan köpa bra för en lite lägre summa…? 😃 jag har byggt ett själv men det tar tid när man vill ha ett säkert…

Evelina!
1/7/14, 2:44 PM
#4

#3 Jönssons hinder och selar (finns på FB) gör hinder för ca halva priset jämfört med Libra Artic exempelvis. Kan vara värt att kolla upp.

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

Maggie Magonilia
1/7/14, 3:32 PM
#5

När vi hoppade hemma med stockar och tillfälliga hinder sprang hon igenom men när vi var på hoppklubben så hoppade hon. Kanske var det färgerna, vet faktiskt inte.

[Nalle-]
1/21/14, 8:36 PM
#6

Vad jag saknar kaninhoppningen! Numera tar jag mig aldrig riktigt tiden, vilket egentligen är väldigt synd. Vad roligt att ni hopptränar tillsammans, kan tänka mig att dottern uppskattar det väldigt mycket :)

Annons:
Maggie Magonilia
1/21/14, 11:13 PM
#7

#6 Hon tycker det är så kul. Nu har vi börjat en privat kurs där ellie ska träna med en erfaren kanin så hon lär sig lite mer hur det går till. För att sedan kunna utvecklas ihop med Maggie som även hon är nybörjare.

[Nalle-]
1/22/14, 10:39 AM
#8

#7, det måste vara roligt! :) Då får hon lära Maggie hur det ska se ut.

Clara Maria
4/19/14, 7:05 PM
#9

Som svar till #1 Ett tips är att lyfta kaninen över hindret och låta den landa med frambenen först, som om den hoppat själv. Efter några gånger kommer den förstå vad den ska göra.

Upp till toppen
Annons: